کد خبر: ۹۱۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۲۳۶
دو بازی از دیدارهای مهم هفته بیست و هفتم لیگ برتر یادآور 15 اردیبهشت 92 بود.

دژاوو در فوتبال ایران با مشارکت نکونام، مجیدی، گل محمدی و نویدکیابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر شنبه شب برگزار شد و طی آن استقلال تهران در اهواز میهمان فولاد خوزستان بود و با برتری در این مسابقه 3 امتیاز حساس و ارزشمند دیگر به حساب خود واریز کرد و در سوی مقابل پرسپولیس برابر سپاهان اصفهان به میدان رفت و تن به شکست داد تا نتایج این دو دیدار منجر به مسجل شدن قهرمانی استقلال و البته از دست رفتن شانس کسب این عنوان برای پرسپولیسی‌ها بود.

این دو دیدار که با هدایت فرهاد مجیدی و جواد نکونام روی نیمکت دو تیم استقلال و فولاد رقم خورد در کنار تقابلِ پرسپولیسِ گل محمدی با سپاهانِ نویدکیا یادآور اتفاق مشابه و جالبی در سال 1392 بود و به نوعی بعد از 9 سال شرایط مشابهی در فوتبال ایران پیش آمد.

15 اردیبهشت 1392 بود که استقلال در هفته ما قبل پایانی لیگ برتر به مصاف فولاد در اهواز رفته بود. تیمی که تحت هدایت امیر قلعه نویی بود و آبی‌ها برای مسجل شدن قهرمانی خود نیاز به سه امتیاز آن داشتند. در آن بازی فرهاد مجیدی برای استقلال پنالتی گرفت و جواد نکونام آن را تبدیل به گل کرد و با این برتری آبی ها جام قهرمانی را بالای سر بردند.

ss_7

مصادف با همان روز، دیدار فینال جام حذفی هم برگزار شد و پرسپولیس که آن زمان هم هدایتش را یحیی گل‌محمدی بر عهده داشت برای قهرمانی در این تورنمت باید از سد سپاهانی عبور می‌کرد که هدایتش را مرحوم کرانچار بر عهده داشت و بازوبند کاپیتانی آن بر بازوی محرم نویدکیا بود. در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم به تساوی دست یافته و در ضربات پنالتی این سپاهانی‌ها بودند که پیروز شدند و در دیدار خداحافظی مهدی مهدوی کیا، پرسپولیسی‌ها روز تلخی داشتند و سپاهان جام قهرمانی بالای سر برد.

Persepolis_Sepahan_-_2013_Hazfi_Cup_Final_07

حالا بعد از گذشت 9 سال و چند روز از آن زمان، در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر بازهم استقلال در اهواز به مصاف فولاد رفت و سرنوشت قهرمانی این تیم با برتری مقابل حریف مشابه 9 سال قبلش رقم خورد. جایی که در لیگ دوازدهم مجیدی و نکونام با همکاری خود پیروزی استقلال را رقم زده و حالا سرمربیان دو تیم بودند.

از سوی دیگر پرسپولیس بازهم با هدایت گل محمدی مقابل سپاهان قرار گرفت و با شکست مقابل این تیم جام را از دست رفته دید و سپاهان هم در شرایطی پیروز شد که کاپیتان 9 سال قبل خود یعنی نویدکیا را روی نیمکت به عنوان سرمربی می‌دید.

تکرار جالب این حادثه با نقش آفرینی سرمربیان هر 4 تیم بعد از 9 سال به نوعی تداعی کننده دژاوو (آشنا پنداری) در فوتبال ایران بود.

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: