کد خبر: ۹۱۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۹۹
پیشکسوت و ستاره اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس همچنان شانس قهرمانی دارد و این موضوع دور از دسترس نیست.

شاید بازیکنان فعلی پاچه و آبگوشت نمی‌خورند که قدرت لازم را ندارند!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، پیشکسوت و ستاره اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس همچنان شانس قهرمانی دارد و این موضوع دور از دسترس نیست.

امیرمحمد قراگزلو؛ مرتضی کرمانی مقدم مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی از آن دسته از بازیکنانی بود که همه فاکتورهای لازم، برای بزرگی و ستاره شدن را داشت؛ بازیکنی قدرتی و سرزن، که اتفاقا از تکنیک و قدرت خوبی هم بهره می برد. ستاره ای که اگر این روزها بازی می کرد می توانست شاه ماهی نقل و انتقالات باشد و بهترین قراردادها را ببندد. درباره مسائل روز فوتبال و تفاوت آن با گذشته، مصاحبه ای با کرمانی داشتیم که در ادامه می خوانید:

با پولهایی که فوتبالیستهای فعلی مان می گیرند اگر در برهه فعلی بازی می کردید چقدر باید پول می گرفتید ؟

این را نباید من بگویم و بهتر است کارشناسان و مردم و اهالی فوتبال بگویند، اما با پولهایی که بازیکنانمان در برهه فعلی می گیرند، فکر می کنم ۲۰ میلیارد تومان قرارداد سالیانه ام می شد و باید می گرفتم.

چرا در فوتبال فعلی مان دیگر بازیکنی مانند خودتان نمی بینیم بازیکنی قدرتی و گلزن که در عین قدرتی بودن از تکنیک خوب همراه با سرزنی و قدرت گلزنی خوبی هم بهره می برد ؟!

واقعا نمی دانم چه بگویم شاید دیگر بازیکنان ما آبگوشت و پاچه نمی خورند و توان لازم در بازیکنانمان دیده نمی شود!

این را جدی گفتید؟!

نه پاچه و آبگوشت را که به شوخی گفتم اما کلا فوتبال فعلی با فوتبال سابق و زمان ما خیلی متفاوت است. جدا از تغییر در نوع فوتبال، آن زمان ستاره هم در فوتبال زیاد دیده می شد اما الان ستاره کم داریم. مثلا در زمان خود ما، در پرسپولیس از دروازه بان بگیرید تا مهاجم، همه ستاره بودند و ملی پوش؛ حتی روی نیمکت مان هم بازیکنان خیلی خوبی حضور داشتند در حالی که حالا می بیبنید روش فوتبال فرق کرده است.

منظورتان پرس کردن و روشهای نوین فوتبال است؟

بله، فوتبال سخت تر شده و به نوعی این دشوارتر شدن خلاقیت را از بازیکنان گرفته است. فوتبال در گذشته ایستا تر بود اما الان تیمها بیشتر به کار دفاعی می پردازند و شرایط را برای گلزنی یک بازیکن سخت می سازند.

اما ناصر محمد خانی در این رابطه به من گفت که حتی اگر در فوتبال فعلی هم بازی می کرد، باز هم یک ستاره بود و با وجود پرس کردن و یارگیری فشرده هم کار خودش را انجام می داد.

ناصر محمد خانی یک بازیکن استثنایی بود و واقعا غیر قابل مهار بود. کسی حریف تکنیک و مهارت او نمی شد. مثلا همان زمان هم حمید علیدوستی، عبدالعلی چنگیز و چند مهاجم خوب دیگر هم بودند اما ناصر محمد خانی مهاجمی بود که واقعا غیر قابل مهار بود و امکان مهارش هیچ جوره وجود نداشت .

قبلا و در زمان حضورتان در پرسپولیس امکان داشت که در فصلی قهرمان نشوید؟

فکر کنم یک فصل برای ما این موضوع وجود داشت اما باور کنید آن قدر کم می باختیم یا خیلی کم پیش می آمد که قهرمان نمی شدیم مدتی از خانه بیرون نمی رفتیم چون روی مواجهه با هواداران را نداشتیم.

سوال آخر هم به احتمال قهرمان نشدن پرسپولس در این فصل باز می گردد که به نظر شرایطش نسبت به فصل های قبل تفاوت دارد.

امسال به نظرم پرسپولیس، آن پرسپولیس سالهای قبل نبود و دست یحیی هم به نوعی خالی بود. این موضوع را می توان از خط حمله فهمید که به نظر بازیکنان حاضر در آن به جز عبدی آن کارایی لازم را نداشتند. قهرمان نشدن بعد از پنج قهرمانی متوالی خیلی سخت است چون همه به قهرمانی های پرسپولیس عادت کرده ایم اما من هنوز هم به قهرمانی پرسپولیس امیدوارم و معتقدم پرسپولیس به دلیل بازیهای پیش روی خود، در قیاس با استقلال و تجربه کادر فنی در قهرمانی، باز هم شانس بالایی برای قهرمانی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: