کد خبر: ۹۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
تعداد بازدید: ۱۶۸
نماینده مردم اراک در مجلس در موافقت با طرح شفافیت گفت: با اجرای شفافیت هیچکس متضرر نشده و مردم باید مطلع باشند در جلساتی که پشت درب های بسته برگزار می شود، چه تصمیمی گرفته شده و موافقان و مخالفان آنها چه کسانی هستند.

مردم باید بدانند پشت درهای بسته چه تصمیماتی اتخاذ می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه 11 اردیبهشت) مجلس در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع شفافیت مطالبه مردم بوده، باید یکبار برای همیشه برای همه قوا حل شود.

وی افزود: با اجرای شفافیت هیچکس متضرر نشده و مردم باید مطلع باشند در جلساتی که پشت درب های بسته برگزار می شود، چه تصمیمی گرفته شده و موافقان و مخالفان آنها چه کسانی هستند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه مردم نامحرم نبوده و باید از تصمیمات آگاه باشند، بیان کرد: برخی از مسائل طبقه بندی شده و محرمانه باید محفوظ بماند، اما سایر مسائل باید برای مردم شفاف شود؛ به عنوان مثال بودجه سال جاری حتی نمایندگان نیز از جزئیات دوسوم بودجه اطلاعی ندارند و همچنین در رابطه با موضوع ارز ترجیحی نیز حتی نمایندگان اگر از وزرا سوال نکنند، اطلاعات کافی نخواهند داشت.

آصفری با تاکید بر اینکه مردم باید از قوانینی که قرار است آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد، آگاه باشند، افزود: ماده اول طرح مذکور مربوط به شفافیت در حوزه مجلس است تا آرای موافق و مخالف نمایندگان، تصمیمات دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و همه مجموعه ها و همچنین اموال و دارایی های مجلس و نمایندگان برای مردم شفاف شود، لذا مجلس ابتدا برای خود تصمیم گرفته و سپس برای سایر دستگاه ها این کار را شروع کرده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از نحوه هزینه کرد سود شرکت ها در اتاق های بازرگانی مورد تصمیم گیری قرار می گیرد و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که این مبالغ در کجا هزینه می شود. همانطور که ما هفته گذشته تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی را تصویب کردیم، چرا که از جزئیات تصمیمات و هزینه ها اطلاع نداشتیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه مجلس طبق قانون اساسی در همه شئونات می تواند دخالت کرده و قانونگذاری کند، تصریح کرد: مردم باید از آرای صادره در مجامع قضایی مطلع شوند. همچنین در رابطه با مذاکراتی که در سفرهای خارجی مسئولان صورت می گیرد، باید مردم به ویژه تجار اطلاعات کافی داشته باشند و همچنین در رابطه با تصمیم گیری های حوزه کشاورزی مردم به ویژه کشاورزان باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا برای آینده شغلی خود تصمیم مناسبی بگیرند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: