کد خبر: ۹۱۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۴
این ستاره آرژانتینی دیگر از نرخ گلزنی قابل توجهی برخوردار نیست اما نقش او در تیم مستلزم آن است که در عوض به کیلیان امباپه پاس گل بدهد.

چهار گل در لیگ و هو شدن توسط هواداران: آیا اولین فصل مسی در پاری سن ژرمن واقعا آنقدر بد بوده است؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، با تنها 4 گل در لیگ فرانسه و با چهار بازی باقی مانده از فصل 2021-22، این نسخه‌ای از لیونل مسی است که قبلاً هرگز از او ندیده بودیم.

در بارسلونا، برنده هفت بار توپ طلا مرتباً تعداد گل های نجومی را به ثمر می‌رساند. مسی برای 12 فصل متوالی در نیوکمپ، حداقل 25 گل در هر فصل به ثمر رساند که شامل 50 گل در فصل 2011-2012 بود.

با این حال، در اولین ماجراجویی دور از باشگاه بارسلونا، بعید است که او به رقم گلزنی دو رقمی در یک فصل برسد.

در واقع، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پاری سن ژرمن، روز پنجشنبه اشاره کرد که تمرکز بر روی این است که کیلیان امباپه هم به عنوان بهترین گلزن لیگ و هم به عنوان بهترین پاسور به پایان برسد.

با این حال، فصل هیجان انگیز امباپه، تا حدودی به قیمت از دست دادن مسی تمام شده است، کسی که نقش او در زمین را به طرز ماهرانه‌ای تغییر داده و از نقش اصلی به بازیگر مکمل تغییر کرده است.

این امر حداقل تا حدی به دلیل تطبیق پیچیده مسی با فوتبال فرانسه است که امباپه را در خط مقدم تیم قرار داده است. در تعداد گل های کم او یک عنصر بدشانسی نیز وجود داشته است. به هر حال، هیچ بازیکنی در هیچ یک از پنج لیگ بزرگ اروپا، بیشتر از مسی که هشت بار به آن ضربه زده است – دو برابر تعداد گل‌های او – به تیرک دروازه ضربه نزده است!

به همان اندازه که مخالفان او دوست دارند عملکرد او را بی ارزش کنند - حتی طرفداران خودش او را در این فصل هو کرده اند - دلایل موجهی وجود دارد که چرا او زحمت کشیده است. بدتر از آن، سطح او تا حد زیادی از طریق آمار گلزنی تحلیل شده است.

با توجه به نقش جدید او و مشکلاتی که پاری سن ژرمن در مجموع گلزنی داشته است، تلاش‌های شخصی مسی نامتناسب شده است، اگرچه نمی توان انکار کرد که هیچ کس انتظار نداشت که او در این مقطع زمانی گل‌های کمی به ثمر برساند.

مسی چند هفته پس از ورود به پاری سن ژرمن به اسپورت گفت: «این یک لیگ فیزیکی‌تر است، جایی که بازی ها به شدت رقابتی هستند، جایی که رفت و آمدهای زیادی وجود دارد. بازیکنان قوی و سریع هستند، بازی از نظر فیزیکی خیلی تغییر می کند. در اسپانیا، همه تیم ها سعی می کنند خیلی بیشتر بازی کنند و اگر خوب پرس نکنید، توپ را از شما دور می کنند. با این حال، بزرگترین تفاوت، از نظر فیزیکی است."

پوچتینو همچنین درباره چالش هایی که هموطنش با آن روبرو بوده، توضیح داده است. او در ماه فوریه به ال پایس گفت: "بین ابتلا به کرونا، مصدومیت و تیم ملی آرژانتین که هر ماه با او در تماس بودند، شانس او ​​برای سازگاری محدود شده است. او و ما هرگز بهانه نیاورده‌ایم. اما او هرگز در باشگاهی غیر از بارسلونا بازی نکرده است و وقتی به تیم جدیدی وارد می‌شوید، همیشه روند طبیعی پیدا کردن جایگاه خود را طی می‌کنید. مصدومیت، مسافرت و نبودن در کنار هم تیمی‌هایتان، زمان تطبیق تیم یا یافتن بهترین نسخه از خودتان را طولانی‌تر می‌کند."

و از زمانی که او مرتباً بازی می‌کرد، آشکار بود که این جادو همچنان پابرجاست، نه به روشی که طرفداران در سراسر جهان به دیدن آن عادت کرده‌اند. مسی به جای یک گلزن پرکار، به یک پاسور پرکار تبدیل شده است.

همانطور که کریستیانو رونالدو، رقیب دیرینه او، بازی خود را با بزرگتر شدن برای تبدیل شدن به یک مهاجم مرکزی و در نتیجه پرکارتر شدن، تطبیق داد، این بازیکن آرژانتینی اکنون فضایی بین خط میانی و حمله اشغال می کند تا فرصت هایی را برای دیگران فراهم کند.

مسی در این فصل 13 پاس گل در لیگ به ثمر رسانده که یعنی هر 138 دقیقه یک پاس گل داده است. تنها چهار بازیکن در کل اروپا وجود دارند که بیش از 10 بازی کامل در این فصل انجام داده اند که دارای آمار کمتر از هر سه ساعت یک پاس گل هستند. تنها کسی که مسی را تحت الشعاع قرار داد، هم تیمی قدیمی او در بارسلونا، عثمان دمبله است.

از نظر دقایق ایجاد شده در هر فرصت گلزنی، او به راحتی در بین 20 بازیکن برتر پنج لیگ بزرگ اروپا قرار دارد، اگرچه نیمار در واقع در این رده از پاری سن ژرمن پیشتاز است. شکی نیست که مسی هنوز هم اعداد بی نظیر را ثبت می کند، اما این اعداد با ظرفیتی متفاوت از آنچه که هواداران در بهترین بخش 15 سال حضور در بارسلونا به آن عادت کرده اند، هستند.

در همین حال، نکات درخشانی از آنچه که او در زمان و مکان فراهم می‌‌کند، وجود دارد. گل او در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی - اولین گل او برای این باشگاه - به سبکی دیدنی به ثمر رسید، اما ضربه آخر هفته گذشته مقابل لنز، یک شاهکار دیگر بود. پس مرگ نبوغ مسی تا حدودی اغراق آمیز بوده است. پس از انتقال دشوار به پاری سن ژرمن، او اکنون بخشی از ساختار این تیم است. امباپه ممکن است فوق ستاره باشد، اما نقش آرژانتینی جدایی ناپذیر است.

رابین بایرنر - GOAL

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: