کد خبر: ۹۱۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۳۳۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قطب توزیع اینترنت در منطقه هستیم، به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با این اقدام نگرش مردم و مسولان را به اینترنت تغییر خواهیم داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قطب توزیع اینترنت در منطقه هستیم، به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با این اقدام نگرش مردم و مسولان را به اینترنت تغییر خواهیم داد.

وعده جدید درباره سرعت و قیمت اینترنت

عیسی زارع‌پور:

معتقدم نهضت فیبرکشی باید در کشور فعال شود. اکنون نیاز اصلی مردم ارتباطات پرسرعت است که ما به عنوان حق مردم به آن نگاه می کنیم و باید برای دستیابی به این حق تلاش کنیم. در قانون بودجه بندی آمده که همه دستگاه‌ها مکلف شدند که هرگونه زیرساختی که در اختیارشان است را طبق تعرفه ای که کمیسیون تنظیم مقررات اعلام می کند در اختیار بخش خصوصی بگذارند.

شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، با کیفیت، امن و مستقل است که خدماتی در بستر آن به مردم ارائه می‌شود. برخی مردم اعتقاد دارند اگر شبکه ملی اطلاعات راه بیفتد، دسترسی‌ آنها به اینترنت قطع می‌شود، مسولان نیز می‌گویند که راه‌اندازی این شبکه نشدنی است، ما قصد داریم این دو نگرش را عوض کنیم.

کارگروهی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده و تا کنون ۲۸ جلسه برگزار کرده‌ایم. اکنون میانگین سرعت اینترنت در بخش همراه و ثابت چند ۱۰ مگابیت‌برثانیه است و این در حالیست که به دنبال سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه هستیم. قصد داریم با توسعه فیبرنوری، اینترنت با سرعت‌های یک گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم.

(درباره اصلاح تعرفه اینترنت): لایه اول اینترنت در دست بخش خصوصی است و به عنوان دولت وظیفه تامین منابع مانند باندهای فرکانسی را داریم. فرکانس‌هایی که در گذشته واگذار شده اکنون به نقطه اشباع رسیده و به همین دلیل سال گذشته، ما باند فرکانسی ۲۳۰۰ را به اپراتورها واگذار کردیم. آنها برای استفاده از این ظرفیت به واردات تجهیزات نیاز دارند. اپراتورها در جلساتی که با ما برگزار کردند اعلام داشتند که از پنج سال قبل همه چیز گران شده به جز تعرفه‌های اینترنت و اگر قرار است توسعه‌ای در حوزه اینترنت صورت گیرد، تعرفه‌ها باید اصلاح شوند.

توقع ما این است که در طول سه سال آینده، سرعت اینترنت در کشور دو برابر شود، پوشش نسل چهارم اینترنت در کشور به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد، نسل‌‎های آتی تلفن همراه مانند ۵G گسترش پیدا کند و ۱۰ درصد مردم تحت پوشش این تکنولوژی قرار بگیرند. به عنوان نماینده مردم باید از حقوق آنها دفاع کنیم. هر افزایش قیمتی منوط به افزایش کیفیت شبکه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: