کد خبر: ۹۱۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۱۹۱
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اتاق‌های بازرگانی باید به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت نقش‌آفرینی مناسبی در توسعه بازارهای صادراتی با کشورهای همسو و همسایه داشته باشند اما این اهداف محقق نشده است.

عدم نقش آفرینی اتاق‌های بازرگانی بین مردم و حاکمیتبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در 10 ‌سال اخیر در دستور کار جلسه علنی امروز (سه شنبه 30 فروردین) مجلس قرار داشت. 

 مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع مجلس در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: درآمد اتاق‌ها از محل‌های مختلفی مانند سه در هزار و چهار در هزار، حق صدور تمدید کارت بازرگانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ... تأمین می‌شود.

وی افزود: زمانی که این درآمدها برای اتاق بازرگانی پیش‌بینی شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند پتروشیمی‌ها خصوصی نشده بودند حال آن که اکنون این شرکت‌ها حق عضویت‌ کلانی هر ساله پرداخت می‌کنند اما این موضوع تأثیری بر عملکرد اتاق‌های بازرگانی نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی باید به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت نقش‌آفرینی مناسبی در توسعه بازارهای صادراتی با کشورهای همسو و همسایه داشته باشند اما این اهداف محقق نشده است.

عسگری با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ که حق عضویت‌های میلیاردی به اتاق‌های بازرگانی پرداخت می‌کنند، بیان می‌کنند که کمترین خدماتی را از این اتاق ها دریافت نمی‌کنند، اضافه کرد: امیدواریم طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی به شفافیت عملکرد این اتاق‌ها کمک کند. جمع‌بندی فراکسیون دیپلماسی اقتصادی نیز بر این مبنا بود که عملکرد اتاق بازرگانی باید ارتقاء یابد.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: