کد خبر: ۹۱۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید: ۲۶۰
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به گسترش سطح دسترسی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور گفت: تا امروز ۲۲۹ نفر از نمایندگان مجلس بدون واسطه نکات و مطالب خود را به رئیس‌جمهور منتقل کرده‌اند.

حسینی: تا امروز 229 نماینده مجلس بدون واسطه نکات و مطالب خود را به رئیس‌جمهور منتقل کرده‌اندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی رئیس قوه قضاییه با معاونین حقوقی و امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی، که به منظور بررسی چگونگی کاهش ورودی پرونده‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به عدلیه برگزار شد، ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی دوره مسئولیت خود به عنوان رئیس قوه قضاییه، با روحیه انقلابی و اِشراف و احاطه کافی بر مسائل، کار‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه نقش معاونان پارلمانی را تحکیم پیوند‌ها میان قوای سه گانه و دستگاه‌های مختلف و همچنین تقویت همدلی و هم‌افزایی میان ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی گسترش سطح دسترسی نمایندگان مجلس به شخص رئیس‌جمهور جهت انتقال مطالب و دیدگاه‌هایشان را یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تا امروز ۲۲۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت بدون واسطه و چهره به چهره، نکات و مطالب مورد نظر خود را به رئیس‌جمهور منتقل کرده‌اند.

معاون پارلمانی دولت به دریافت نظرات نماینده‌های شهر‌های مختلف پیش از انجام سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیئت همراه نیز اشاره کرد و افزود: پیش از انجام سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیئت همراه، نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان استان‌های مورد نظر دریافت شده و در جریان سفر، تا آنجا که شرایط مقدور باشد نسبت به آن مسائل تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی دولت، ضمن قدردانی از چابکی و پرکاری شخص رئیس قوه قضاییه و بدنه دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: وجود احساس عدالت در جامعه، می‌تواند موجب امیدواری بسیاری از مردم شود.

احمدی لاشکی، معاون امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز با قدردانی از عملکرد قوه قضاییه طی مدت اخیر در زمینه‌های مختلف، عنوان کرد: امروز افکار عمومی جامعه باور دارد که قوه قضاییه در کمال آرامش و بدون سر و صدا و با جدیت و قاطعیت به ایفای نقش خود در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

وی همچنین از آمادگی وزارت آموزش و پرورش جهت کمک و مساعدت برای اجرای مفاد سند تحول قضایی خبر داد.

معاون امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به وجود ۴۶ هیئت در این وزارتخانه برای رسیدگی به تخلفات اداری که ۴۳ مورد از آن‌ها بدوی و ۳ مورد نیز تجدیدنظر هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد هستیم که روز به روز میزان تخلفات در آموزش و پرورش را کاهش دهیم.

قوامی، معاون امور مجلس وزارت اقتصاد نیز در سخنانی، اتخاذ تدابیر قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی پیرامون ضابطه‌مند شدن ورود دادستان‌ها به موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی را ستود و خواستار گسترش برگزاری دادگاه‌های تخصصی در حوزه‌های تجاری و اقتصادی شد.

درگاهی، معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی نیز، ضمن قدردانی از اقدامات قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی که امید را در دل مردم زنده کرده است، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی بتوانیم امنیت غذایی کشور را روز به روز بالاتر ببریم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط قوه قضاییه در زمینه سند دار کردن اراضی کشاورزی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، سند دار کردن تمامی زمین‌های کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم است.

درگاهی همچنین از تلاش‌های قوه قضاییه در زمینه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین سواحل تقدیر کرد و خواستار استمرار این روند و حرکت شد.

بازرگانی، معاون امور مجلس وزارت نفت نیز در سخنانی، فقدان قانون مشخص در زمینه تعرض به خطوط انتقال نفت و فرآورد‌های نفتی را یکی از معضلات این وزارتخانه دانست و گفت: در این زمینه نیازمند قانون مشخصی هستیم تا قضات بتوانند با استناد به آن و با در نظر گرفتن ملاحظات لازم، نسبت به بررسی پرونده‌های ایجاد مستحدثات در حریم خطوط انتقال، اقدام کنند.

حاجی حسینی، معاون امور مجلس وزارت صت نیز با اشاره به ۱۰۶ پروژه تحولی این وزارتخانه در دولت جدید، بر ضرورت هم افزایی نمایندگان مجلس با وزارتخانه‌ها جهت تهیه طرح و لایحه در موضوعات مختلف تاکید کرد.

حیدری، معاون امور مجلس وزارت نیرو نیز در سخنانی، خواستار ایجاد شورا‌های حل اختلاف اختصاصی جهت رسیدگی به اختلافات میان دستگاه‌های دولتی و دیوان عدالت اداری شد.

فرخی، معاون امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار اتخاذ تدابیری از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای صدور هر چه سریع‌تر اسناد اراضی دانشگاهی کشور شد.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: