کد خبر: ۹۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۳۹۵
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: از دولت انتظار داریم از وزارت بهداشت دفاع کند، نه اینکه سازمان برنامه و بودجه پشت این دستگاه را خالی کرده و از پرداخت نیازهای آن خودداری کند.

دولت و سازمان برنامه و بودجه پشت وزارت بهداشت را خالی نکندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر آیین نامه‌ای اظهار داشت: مردم ما در حوزه سلامت مظلوم واقع شده‌اند و هنوز بسیاری از شاخص‌های ما با شاخص‌های بین‌المللی از جمله سرانه پزشک و تخت فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، لازم است مجلس نیز در دیگر زمینه‌ها وارد شده و نیازهای فعلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای مناطق محروم از جمله حقوق پزشکان شاغل در این مناطق ادامه داد: ما برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پرداخت معوقات نظام سلامت و استفاده از ظرفیت 40 هزار نفر پزشکی که در حال حاضر طبابت نمی‌کنند، کار زیادی نکرده‌ایم.

محمدبیگی با بیان اینکه ما بدهکار مردم هستیم، اظهار داشت: دولت از وزارت بهداشت دفاع کند نه اینکه سازمان برنامه و بودجه پشت این وزارتخانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ خالی کند و از پرداخت نیازهای آن خودداری کند، به گونه‌ای که دست وزارتخانه و وزیر خالی شود.

وی در پایان تأکید کرد: در حوزه ارز ترجیحی دولت ابتدا زیرساخت‌های حذف این نوع ارز در حوزه دارو را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کند، سپس اقدام کند.

پس از تذکر این نماینده، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس خطاب به وزیر بهداشت خواستار توجه به این نکات و پیگیری آنها شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: