کد خبر: ۹۱۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۱
نماینده رودبار در مجلس گفت: اگر مجلس می خواهد با قراردادن نام این دانشگاه در اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری از این دانشگاه حمایت کند ابتدا باید اساسنامه دانشگاه آزاد تغییر کند.

لزوم تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد برای حمایت دولت از آنبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس،گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 فروردین) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.  

مهرداد گودرزوندچگینی نماینده مردم رودبار در مجلس به عنوان دومین مخالف طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری گفت: انتظار داریم که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بنابه دلایل متعدد طرح خود را پس بگیرد و نسبت به آن تجدیدنظر کند، از جمله دلایل این درخواست یک موضوع وحدت رویه و آرای صادره در دیوان عدالت اداری است، از دیگر ایرادات طرح نحوه تشکیل هیات عمومی دیوان عدالت است که براساس طرح موجود دوسوم اعضا باید در ان حضور داشته باشند که با توجه به مشغله قضات این موضوع یکی از مشکلات طرح محسوب می شود.

وی قرارگرفتن دانشگاه آزاد در حوزه اختیارات دیوان عدالت اداری برای قضاوت را از دیگر مشکلات طرح موجود عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه غیردولتی است، برهمین اساس اگر مجلس می خواهد با قراردادن نام این دانشگاه در اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری از این دانشگاه حمایت کند ابتدا باید اساسنامه دانشگاه آزاد تغییر کند در غیراین صورت این طرح با ایراد شورای نگهبان مواجه خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان اظهارات خود از نمایندگان خواست تا با رای مخالف خود، طرح را برای اصلاح ایرادات و تکمیل به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع دهند تا شورای نگهبان ایرادای به آن وارد نکند.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: