کد خبر: ۹۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
تعداد بازدید: ۱۴۳
نمایندگان مجلس، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک را به تصویب رساندند.

لایحه الحاق ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک به تصویب رسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه (17 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جلسه با اصل و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده موافقت کردند.

متن ماده واحده به شرح زیر است، به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود نسبت به امضای موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) مشتمل بر هفده ماده به شرح پیوست اقدام و اسناد الحاق را نزد امین اسناد تودیع نماید.

بر اساس تبصره این ماده، در اجرای این موافقتنامه و اصلاحات بعدی آن رعایت اصول هفتاد و هفتم (77)، یکصد و بیست و پنجم(125) و یکصدو سی و نهم (139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) درباره مزیت های موافقتنامه، توضیح داد و اظهار داشت: کلیات این موافقتنامه به صورت تیتر است، موقعیت جغرافیایی کشور ما بسیار مهم است و بسیاری از کشورها به صورت ترانزیتی از کشور ما عبور می کنند و کالاهای خطرناک را هم حمل می کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشور ما برخی از این کالاهای خطرناک را صادر می کنند و کشورهای اروپایی از جمله اتریش به دلیل حمل این مواد از رانندگان عوارض بالایی اخذ می کند، هم اکنون 36 کشور به این موضوع پیوسته اند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: