کد خبر: ۹۱۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۶۵۱
یک رسانه انگلیسی زبان به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و سردار آزمون، طارمی و قدوس را ستاره‌های تیم اسکوچیچ قلمداد کرده است.

ترس انگلیسی‌ها از خط حمله آتشین ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی: رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس در جام جهانی سبب شده است تا رسانه های این کشور روی به بررسی تیم اسکوچیچ بیاورند. وب سایت planetsport در مطلبی به بررسی حریفان تیم ساوت گیت در قطر پرداخته و در بخش طولانی از این مطلب، ایران را مورد ارزیابی قرار داده است.

این رسانه با تیتر «بازیکنانی که می توانند انگلیس را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به دردسر بیندازند: پولیشیچ، بیل، آزمون...» این مطلب را آغاز کرده و نوشته است: مأموریت نخست سه‌شیر در قطر، اولین دیدار جام جهانی با ایران در روز افتتاحیه مسابقات در استادیوم بین المللی خلیفه است.

ایرانی‌ها که در رده ۲۱ جهان قرار دارند، استعدادهای هیجان‌انگیزی در چندین زمینه کلیدی دارند و مشتاق خواهند بود مسابقات خود را با یک پیروزی غیرمنتظره آغاز کنند.

مرد اصلی ایران در جام جهانی، سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن خواهد بود. این بازیکن ۲۷ ساله در ژانویه پس از به ثمر رساندن ۶۲ گل در ۱۰۴ بازی برای تیم روس زنیت سن پترزبورگ، از این تیم به آلمان نقل مکان کرد و به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ روسیه انتخاب شد.

او با ۶ گل رکورددار بیشترین گل زده یک ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا است و در کنار گل های داخلی خود، ۴۰ گل در ۶۲ بازی برای کشورش نیز به ثمر رسانده است.

علاوه بر این، یکی دیگر از بازیکنان خط حمله ایران که ممکن است نقش مهمی داشته باشد مهدی طارمی مهاجم پورتو است. او پس از گذراندن ۹ سال اول دوران بزرگسالی خود با چهار باشگاه مختلف در سرزمین مادری خود به پرتغال رفت تا به ریو آوه بپیوندد و پس از یک فصل با پورتو قرارداد امضا کرد.

او پس از اینکه دروازه چلسی را در آوریل ۲۰۲۱ با یک ضربه آکروباتیک باز کرد، نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد و در مجموع ۴۱ گل در ۸۷ بازی برای دراگوها به ثمر رسانده است.

در جای دیگری از زمین، نامی که ممکن است برای تماشاگران لیگ برتر آشنا باشد، سامان قدوس هافبک برنتفورد است که ابتدا برای سوئد، کشور زادگاهش بازی می کرد و سپس در سال ۲۰۱۷ به ایران رفت.

او از طریق تیم جوانان مالمو به عرصه فوتبال آمد و در تیم اوسترشوندز گراهام پاتر حضور داشت، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ به زنبورها بپیوندد. او ۷۳ گل حرفه ای در ۲۸۶ بازی داخلی به ثمر رسانده و ۳۱ بار برای ایران به میدان رفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: