کد خبر: ۹۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۱۴۳
نماینده تهران در مجلس از طرح یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات ملی انتقاد کرد و بخش‌هایی از آن را خلاف قانون اساسی دانست.

انتقاد از طرح یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات ملیبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس،گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح مدیریت یکپارچه داده ها واطلاعات ملی در دستور کار جلسه علنی امروز (سه شنبه 16 فروردین) مجلس قرار داشت.

مجتبی توانگر در مخالفت با کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده و اطلاعات، گفت: این طرح یک اقدام بسیار خوب از سوی کمیسیون صنایع برای یکپارچه سازی اطلاعات است و از طرفی خواست مقام معظم رهبری نیز بوده و همچنین از ارکان مهم حکمرانی فضای مجازی به شمار می رود و باید این امر تصویب شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری در حکم 14 شهریور 94 به شورای عالی فضای مجازی سیاستگذاری، مدیریت کلان، برنامه ریزی و تصمیم گیری و نظارت بهنگام و کارآمد بر فضای مجازی را به عهده شورای عالی فضای مجازی گذاشتند. در این شورا کارگروه و کمیسیون های بسیار خوبی تشکیل شده که قابل اتکا و کارشناسی است اما در طرح مذکور کمیسیون های دیده شده تخصصی و کارشناسی نیستند.

وی افزود: ماده 4 طرح مدیریت یکپارچه داده و اطلاعات خلاف اصل 46 قانون اساسی بوده چرا که داده و اطلاعات در سامانه های دولتی طبق این طرح باید یکپارچه شوند اما برای بخش خصوصی نیز الزام ایجاد شده است که خلاف اصل مذکور است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: جرم انگاری وسیع و مبهم نیز در اختیار کمیسیون دوام قرار گرفته و این امر جزو مسائلی است که با سیاست های کلی قانونگذاری منافات دارد و در محلی دیگر دو وزارتخانه مکلف شده اند ظرف یکسال پس از اجرای قانون شناسه یکتای ملی را صادر کنند در حالی که در طرح این شناسه تعریف نشده و نام وزارتخانه نیز مشخص نشده است.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: