کد خبر: ۹۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۲۱۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در آیین نامه داخلی مجلس چطور می توان برای نظام بانکی تکلیف تعیین کرد؛ نباید با اصلاح آیین نامه قوانین بودجه، قوانین دائمی و قوانین برنامه توسعه را دستخوش تغییر قرار داد.

نباید با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس قوانین بودجه و برنامه توسعه را تغییر دهیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 فروردین) و در مخالفت با اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در ابتدای طرح مذکور چند ماده به طرح و لوایح اختصاص داده شده و سپس وارد نظام بودجه ریزی شده اند و کشکولی از همه احکام بودجه ای و غیربودجه ای آورده اند.

وی ادامه داد:‌ در واقع در چند ماده ابتدایی فرآیند قانونگذاری را سخت کرده اند و سامانه جمع نویسی را به روند قانونگذاری اضافه کرده اند که مسیر را پیچیده تر می کند. از ماده 10 به بعد نیز وارد لایحه بودجه شده اند، از اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی گله مندیم که برای تغییر روند بررسی لایحه بودجه از کمیسیون برنامه و بودجه نظری گرفته نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در ماده 10 طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی به بودجه مناطق آزاد و شرکت های دولتی پرداخته اند و در بخشی دیگر منابع بودجه را در 4 عنوان تعریف کرده اند، در واقع نظام بودجه ریزی را بهم زده اند و حتی به شبکه بانکی نیز ورود کرده اند.

زنگنه گفت: در آیین نامه داخلی مجلس چطور می توان برای نظام بانکی تکلیف تعیین کرد، به نحوی به تهاتر دارایی های دولتی ورود کرده اند و تعاریفی در طرح مذکور آورده اند که تاکنون در جایی ندیده ایم. در واقع با اصلاح آیین نامه قوانین بودجه، قوانین دائمی و قوانین برنامه توسعه را دستخوش تغییر قرار داده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی، دو نهاد سامانه جمع نویسی و هیات تطبیق بند 11 سیاست های کلی نظام به روند قانونگذاری اضافه شده است، بیان کرد: رئیس کمیسیون آیین نامه می گوید کلیات را بپذیریم و جزئیات در شور دوم اصلاح می شود، اما با دست فرمان این کمیسیون بعید است بتوان جزئیات را اصلاح کرد.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: