کد خبر: ۹۱۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
تعداد بازدید: ۱۱۵
نماینده ادوار مجلس گفت: هیئت رئیسه قدرت زیادی دارد که باید در اصلاحات آیین نامه داخلی این اختیارات کاهش یابد معتقد هستم این قدرت باید در دست اکثریت مجلس باشد نه تعداد محدودی که عضو هیئت رئیسه مجلس هستند.

قدرت هیأت رئیسه مجلس کاهش یابدبه گزارش خبرداغ ، مسعود رضایی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  فارس، در مورد لزوم اصلاح در آیین نامه داخلی مجلس ضمن اشاره به قدرت زیاد هیئت رئیسه مجلس گفت: هیئت رئیسه قدرت زیادی دارد که باید در اصلاحات آیین نامه داخلی این اختیارات کاهش یابد. معتقد هستم این قدرت باید در دست اکثریت مجلس باشد نه تعداد محدودی که عضو هیئت رئیسه مجلس هستند.

رضایی با اشاره به بررسی بودجه در مجلس افزود: بررسی بودجه باید زودتر شروع شود، رسیدگی به این امر خطیر در نیمه دوم سال امر مبارکی نیست چرا که مصادف شدن با ایام آخر سال  باعث می شود برخی از موارد بودجه با عجله بررسی شود.

وی گفت: یکی از اصلاحاتی که باید در آیین نامه داخلی مجلس صورت بگیرد اولویت بندی در بررسی لوایح و طرح ها است، باید ساز و کاری اندیشیده شود تا مسائلی که بیشتر مورد نیاز مردم هستند مطرح گردند.

رضایی با اشاره به حجم زیاد تذکرات و اخطارهای صحن  مجلس گفت: این موضوع موجب اتلاف وقت مجلس می‌شود و یکی از مشکلات فعلی آیین نامه داخلی مجلس است چراکه در بسیاری از تذکرات بحث‌هایی که دارای ارزش زیادی  نیستند مطرح می شود.

وی افزود: برای حل این مشکل باید قانونی وضع کرد تا تذکرات، قبل از مطرح شدن در صحن  توسط کمیسیون هایی که نگاه حقوقی در آنها غالب است بررسی شود و پس از تایید، در صحن مطرح شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: