کد خبر: ۹۱۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۵۱
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و اسناد بالادستی در اجرای پروژه‌های گردشگری ضروری است.

به گزارش خبرداغ ، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به دستور رییس جمهوری در خصوص پروژه‌های گردشگری در میانکاله و آشوراده افزود: همانطوری که رییس جمهوری تاکید کردند، طبیعت گردی در میانکاله و آشوراده باید بدون ایجاد تاسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم محلی اجرایی شود.

وی با تاکید بر این که توسعه گردشگری زیست محیطی از ضروریات کشور است گفت: در عین حال هرگونه توسعه‌ای در همه حوزه‌ها باید بر اساس قانون با رعایت ملاحظات زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی انجام شود تا درآمد پایدار برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: باید نگاه بلند مدت به پروژه‌ها داشت و تنها این گونه نگرش موجب حفاظت از طبیعت در کنار رشد اقتصادی می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های توسعه در ۳ استان حاشیه خزر گفت: باید در استقرار صنایع در این استانها بازنگری جدی شود و تنها صنایع سبز در این استانها اجازه استقرار یابند تا این طبیعت بکر و تنها خطه سبز کشور برای نسل‌های آتی حفظ شده و گردشگری طبیعی نیز گسترش یابد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در تلاش است با تدوین قوانین بالادستی در حفاظت از محیط زیست کشور از اعمال سلایق مدیران در صدور مجوزها جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: