کد خبر: ۹۱۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید: ۲۴۳
کار با این سه نفر از نظر تاکتیکی غیرممکن است و به نظر می رسد تنها یکی از آنها که این فصل را تحت تاثیر قرار داده است، به رئال مادرید خواهد پیوست.

چه اتفاقی برای پاری سن ژرمن و خط حمله پر ستاره‌اش خواهد افتاد؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، پاری سن ژرمن عادت کرده در شرایط فوق العاده در لیگ قهرمانان اروپا شکست بخورد، اما حتی با استانداردهای آنها، شکست 3-1 چهارشنبه مقابل رئال مادرید خیلی دردناک بود.

در سال 2017، پاریسی‌ها در مجموع 4-0 به برتری رسیدند تا به بارسلونا الهام گرفته از نیمار چیره شوند. ناغافل؛ افسانه "لا رمونتادا" متولد شد.

پنج سال و یک روز بعد، آنها دومین شکست را در اسپانیا متحمل شدند که از بسیاری جهات حتی باورنکردنی‌تر بود.

برای یک ساعت، PSG چشمگیر به نظر می‌رسید. گل دوم کیلیان امباپه در نیمه اول بازی برگشت، بهتر از موقعیتی بود که پی اس جی به راحتی در اولین بازی ایجاد کرد.

آن‌ها ممکن بود دو یا سه گل در آن شب به ثمر برسانند و کنترلشان روی بازی کامل بود.

مادرید نیمه دوم را با شدت بیشتری آغاز کرد اما شانس کمی وجود داشت که مسیری را برای کامبک ایجاد کنند تا اینکه جیانلوئیجی دوناروما با فاصله گرفتن از دروازه، فرصتی ساده برای وینیسیوس جونیور ایجاد کرد تا بنزما را به گلزنی برساند.

از آنجا، سقوط PSG تقریباً کامل قابل پیش بود. در واقع، اگر مادرید یک گل درخشان را در بازی رفت به ثمر رساند، تقریباً به آنها شانس خوبی نمی‌داد. همین عمل دریافت گل توسط دوناروما برای بازگشایی زخم های روحی که پنج سال است در پاری سن ژرمن التیام نیافته بود، کافی بود.

رمونتادا ۲ روشن شد!

یک طلسم قوی در مالکیت توپ وجود داشت که آن‌ها اجازه لمس توپ به مادرید را نمی‌دادند اما این تنها دوره 30 دقیقه پایانی بود که به نظر می رسید PSG ممکن است از ارواح بارسلونا جلوگیری کند.

نیمار، امباپه و لیونل مسی عملاً از این مسابقه ناپدید شدند و بنزما برای تکمیل یک هت تریک قابل توجه به میدان آمد. با این حال، برخی از دفاع های بد از تیم حریف هم به او کمک کردند.

بعد از گل دوم بیشتر این ضعف مشهود بود. فقط 12 ثانیه بین شروع بازی و فاصله پاس مارکینیوش که در انتهای محوطه جریمه به بنزما رسید، فاصله وجود داشت که مرد فرانسوی فوراً به گوشه دروازه شلیک کرد.

برخلاف بارسلونا، هنوز 12 دقیقه به اضافه وقت تلف شده وجود داشت تا بتوان به نوعی گل تساوی را تداعی کرد؛ گلی که هرگز به نظر نمی رسید به موقع بیاید.

در عوض، این مادرید بود که احتمال بیشتری برای زدن گل پنجم این بازی ذر یک شب شگفت‌انگیز داشت. اشتباهات دفاعی ادامه داشت و تیم میزبان تهدید کرد که بر بهمن طوفانی گل‌ها اضافه خواهد شد.

پوچتینو پس از بازی به کانال پلاس گفت: «غیرممکن است که درباره این اشتباه بزرگ صحبت نکنیم.» با این حال، به جای سرزنش دوناروما، او انگشت خود را به دلیل خطای ظاهری روی دروازه بان در نزدیکی دروازه برای گل اول بنزما به سمت داوران نشانه رفت. پوچتینو ادامه داد: «60 دقیقه بر رئال مسلط شدیم. این هدف همه چیز را تغییر داد. من نمی دانم VAR چه کار می کند.»

در مقایسه با تیمی که در آن شب سرنوشت ساز سال 2017 در بارسلونا به میدان رفت، فقط مارکینیوس و مارکو وراتی این بازی را آغاز کردند. با این حال، زخم‌های قدیمی بر روی قلب باشگاه باقی می‌مانند.

از آن زمان، پاری سن ژرمن برای غلبه بر این مشکل، انواع بازیکنان ستاره را به خدمت گرفته است. جیانلوئیجی بوفون و دنی آلوز، برندگان فوتبال در بالاترین سطح، تلاش کرده اند و شکست خورده‌اند، در حالی که این نسل جدید، از جمله پر ستاره ترین خط حمله که تا به حال یک زمین فوتبال را زیبا کرده هم شکست خورده است.

امباپه، نیمار و مسی از نظر تاکتیکی ثابت کرده اند کار با آنها غیرممکن است. برای PSG نگران کننده است که امباپه به عنوان تنها یکی از این سه نفر که واقعا ارزش خود را در این فصل بالا برده، تنها کسی است که احتمالاً می‌رود. به یاد داشته باشید که نیمار و مسی در این فصل تنها 6 گل در لیگ 1 به ثمر رسانده اند!

زمانی که شانس‌ برای پیروزی در سانتیاگو برنابئو پایین آمد، نتوانستند روی بازی تاثیر بگذارند. تنها تیم پاری سن ژرمن 2020 توماس توخل که پشت درهای بسته به فینال رسید و تنها به بایرن مونیخ باخت، قدرت ذهنی جمعی را نشان داد که شایسته تیمی است که ممکن است تا پایان راه پیش برود. این سرمربی آلمانی چهار ماه بعد اخراج شد و در بهار سال بعد، چلسی را به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان رساند.

اکنون آزمایشات معمول لیگ قهرمانان اروپا برای پاری سن ژرمن فرا خواهد رسید که نسبت به گذشته طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد بود. پوچتینو قربانی اجتناب ناپذیر است تغییرات خواهد بود.

اینکه چگونه یک باشگاه می‌تواند این همه سرمایه‌گذاری کند و در عین حال آنقدر کم خروجی به دست بیاورد، گیج‌کننده است اما نه تا اندازه‌ای گیج‌کننده که چگونه PSG برای شکست از چنین موقعیت قدرتمندی ساخته شد است.

حالا همه چیز دوباره تکرار می‌شود: از نو.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: