کد خبر: ۹۱۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
تعداد بازدید: ۱۲۶
نماینده مجلس با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت: این اقدام آمریکا چهره کریه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ بر همگان نمایان ساخت و موجی از نفرت را‌‌‌‌‌‌‌‌ در میان ملت‌های مختلف ایجاد کرد و امروز دیگر هیچ کشور و ملتی به آمریکا اعتماد ندارد.

برجام باعث شد دیگر هیچ کشوری به آمریکا اعتماد نکندبه گزارش خبرداغ ،احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، گفت: اگر به تاریخ روابط بین‌الملل در دهه‌های اخیر مراجعه کنیم اقدامات منفعت‌طلبانه و البته غیرانسانی و غیرقانونی و ضد حقوق بشری آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌ مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی اگرچه کشورهای مختلف این جنایات و این اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌ مشاهده می‌کردند، اما هیچ کس و هیچ کشوری جرات اینکه در مقابل این اقدامات حتی اعتراض داشته باشد، نداشت.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ملت ایران مقابل این اقدامات غیرانسانی و ضد حقوق بشری آمریکا ایستاد و از یک سو ملت‌های دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز بیدار کرد تا هرچه بیشتر آمریکا و اقدامات جنایتکارانه‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌ بشناسند و به تدریج به ملت‌ها و کشورها جرات داد تا ضمن اعتراض به این اقدامات غیرانسانی به مقابله با آن بپردازند.

راستینه خاطرنشان کرد: بدعهدی و اقدامات غیرقانونی آمریکا در ماجرای برجام، اوج وقاحت این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ بر همگان نمایان ساخت، به گونه‌ای که نه تنها خود به برجام پایبند نماند و به تعهداتش عمل نکرد، بلکه دیگر کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تحت فشار قرار داد تا تحریم‌ها علیه ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهند.

وی افزود: این اقدام آمریکا چهره کریه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ بر همگان نمایان ساخت و موجی از نفرت را‌‌‌‌‌‌‌‌ در میان ملت‌های مختلف ایجاد کرد و امروز دیگر هیچ کشور و ملتی به آمریکا اعتماد ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی روسیه و چین که تا پیش از این در راستای سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کردند، امروز از آمریکا برای اجرای تعهدات برجامی‌اش تضمین می‌خواهند و این نشان‌دهنده بی‌اعتبار شدن آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

راستینه خاطرنشان کرد: ماجرای اوکراین یکی دیگر از نمونه‌های خلف وعده آمریکا است و نشان می‌دهد که نباید کوچک‌ترین اعتمادی به این کشور کرد. آمریکا، اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ خلع سلاح کرد و قول داد که در زمان خطر از این کشور حمایت می‌کند، اما امروز همگان می‌بینند که پشت اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ خالی کرده و هیچ حمایتی از آن نمی‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: