کد خبر: ۹۱۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید: ۲۲۵
متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: احساس داغی و سوزش دهان از جمله علائم سندروم سوزش دهان و زبان است.

به گزارش خبرداغ ، نوشین یمانی در رابطه با سوزش دهان و زبان، اظهار کرد: سندرم سوزش دهان (burning mouth syndrome) به احساس ناخوشایند سوزش دهان و ساختارهای دهان شامل زبان، کام و لثه‌ها گفته می‌شود که معمولاً روزانه و حداقل دو ساعت در روز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه سندرم سوزش دهان در خانم‌های مسن به ویژه در کسانی که سابقه مشکلات روانپزشکی دارند شایع‌تر است، افزود: این بیماری در بیشتر موارد بدون علت خاصی اتفاق می‌افتد اما معاینه بالینی و بررسی آزمایشگاهی و تصویربرداری برای بررسی سایر علل احتمالی از جمله بیماری‌های عفونی و التهابی دهان، داروها، کم‌خونی، کمبود ویتامین B۱۲ و اسید فولیک، دیابت و بیماری‌های روماتیسمی ضروری است.

این متخصص در رابطه با علائم و نشانه‌های سندروم سوزش دهان، خاطرنشان کرد: احساس خشکی دهان، تشنگی، تغییر یا از دست دادن حس چشایی، احساس طعم فلز در دهان به دنبال مسواک زدن و غذا خوردن، احساس بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن، احساس داغی و سوزش دهان از جمله نشانه‌های سندروم سوزش دهان و زبان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 
  • ثبت و انتقال دامنه با بهترین قیمت فقط در سرور پارس
  • پرسرعت ترین هاست وردپرس نامحدود ایران
  • دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!
  • برای درمان کمر «بدون جراحی» فقط یک راه حل وجود داره | (تیلاکس)
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: