کد خبر: ۹۱۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۶
به‌نظرم روند استقلال طوری است که من را یاد سال ۹۲ تیم خودمان در همین باشگاه می‌اندازد که نمی‌بازد و خیلی سخت گل می‌خورد یا شکست نمی‌خورد و بازی‌هایش را با پیروزی و تساوی پشت‌سر می‌گذارد که این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از تیم قهرمان باشد که کم گل می‌خورد و نمی‌بازد.

بائو: عملکرد استقلال از نشانه‌های تیم قهرمان استبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌های لیگ برتر در‌حالی عصر امروز آغاز می‌شود که در نبرد قهرمانی فقط دو تیم پرطرفدار تهرانی باقی مانده‌اند و از سایر تیم‌ها دیگر خبری نیست و اتفاقا میثم بائو هافبک سابق هر دو تیم نیز اعتقاد دارد که دیگر خبری از بازگشت سایر تیم‌ها نیست و یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس در پایان فصل عنوان قهرمانی را جشن خواهد گرفت. درباره دیدارهای دو تیم مقابل حریفان خود در هفته بیست‌و‌یکم با هافبک سابق سرخابی‌ها به صحبت پرداختیم و او هم پاسخگوی سوالات بود که در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از بازی حساس استقلال و گل‌گهر آغاز کنیم. تیم مجیدی این فصل عملکرد خوبی داشته است.

به‌نظرم روند استقلال طوری است که من را یاد سال 92 تیم خودمان در همین باشگاه می‌اندازد که نمی‌بازد و خیلی سخت گل می‌خورد یا شکست نمی‌خورد و بازی‌هایش را با پیروزی و تساوی پشت‌سر می‌گذارد که این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از تیم قهرمان باشد که کم گل می‌خورد و نمی‌بازد. البته کمتر هم گل می‌زند، اما وقتی کم گل می‌خورد می‌تواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند و این موضوع خیلی مهم است. از سوی دیگر گل‌گهر هم اگر 7 امتیازش را کم نمی‌کردند امروز در بین مدعیان قهرمانی بود. تیم سیرجانی نفرات و امکانات خوبی دارد و از مربی بزرگ و باتجربه‌ای برخوردار است که جو و حواشی استقلال را به‌خوبی می‌شناسد و به‌نظر می‌رسد بازی سخت و حساسی برای هر دو تیم باشد که می‌تواند 70 درصد در قهرمانی استقلال تعیین‌کننده باشد. اگر استقلال این بازی را ببرد شانس‌های قهرمانی این تیم افزایش پیدا خواهد کرد و از یک بازی 6 امتیازی سخت عبور می‌کند، هرچند بازی دربی هم باقی‌ مانده است که این دیدار هم حساس و سرنوشت‌ساز است.

با وجود جدایی دو بازیکن سرباز از جمع مدافعان، استقلال در دو بازی اخیر باز هم گل نخورد.

استقلال شکل دفاعی خوبی دارد و به‌نظرم در این تیم نفر خیلی تاثیر ندارد. دیدید که وریا چند وقتی نبود تیم نتیجه گرفت، وقتی بود هم تیم نتیجه گرفت و سایرین هم به همین ترتیب. شکل دفاعی این تیم خوب است و این شکل دفاع تیمی خیلی مهم است.

گل‌گهر روند خوبی در نیم‌فصل دوم داشته است، آیا این موضوع کار استقلال را سخت نمی‌کند؟

سیرجانی‌ها تیم خیلی خوبی دارند و اگر آن امتیازات‌شان در آن سه بازی کم نمی‌شد، امروز در بین مدعیان قرار داشتند. این دیدار 6 امتیازی است و برای هر دو تیم حساس و جذاب. تیم سیرجانی هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم امکانات و هم از لحاظ مالی، همه‌‌جوره در سطح بالایی قرار دارد. مربی و بازیکنان باتجربه و خوبی هم دارد و برای استقلال بازی سختی را پیش‌بینی می‌کنم.

حتما قلعه‌نویی هم برای این دیدار ‌انگیزه‌های زیادی دارد.

صددرصد همین‌طور است و با تمام توان تیمش را به میدان می‌فرستد.

چه پیش‌بینی‌ای از نتیجه این بازی دارید؟

به‌نظر من استقلال می‌تواند با دست پر میدان را ترک کند و 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کند.

به بازی پرسپولیس مقابل نفت‌آبادان برسیم. به‌نظر می‌رسد کار شاگردان یحیی هم در آبادان سخت باشد.

بله، درست است. البته الان آبادان هوای خوبی دارد و بازی در این شهر زمانی سخت است که تیم‌ها در فصل گرم به این شهرستان بروند. نفت‌آبادان هم تیم خوبی دارد، این در‌حالی است که پرسپولیس هم تیم خوبی دارد و برای قهرمان شدن چیزی ندارد که از دست بدهد و باید حتما در این بازی نتیجه بگیرد تا بتواند در کورس قهرمانی باقی بماند. در هر صورت در نیم‌فصل دوم خیلی کم پیش می‌آید که تیم‌ها خیلی راحت بخواهند 3 امتیاز را از دست بدهند، به‌خصوص اینکه در خانه‌ بازی کنند.

البته نفت هم مثل گل‌گهر شرایط خوبی دارد و نتایج مطلوبی را در این چند بازی اخیر کسب کرده است.

به‌نظر من نفت مثل گل‌گهر اقتدار و انسجام ندارد. تیم سیرجانی مصمم‌تر و قوی‌تر است.

البته علیرضا منصوریان همیشه جلوی تیم‌های بزرگ به‌خصوص مقابل پرسپولیس ‌انگیزه‌های زیادی دارد.

بله، درست است. آقای منصوریان چون خودش استقلالی است سعی می‌کند جلوی پرسپولیس همیشه خوب نتیجه بگیرد.

زوج خط دفاعی پرسپولیس مدام تغییر می‌کند. این موضوع نمی‌تواند الان پاشنه‌آشیل این تیم شود؟

الان وقت این تغییرات و عوض کردن‌ها نیست. البته این موارد در حیطه اختیار سرمربی است، اما الان جای این مسائل نیست، درواقع از هفته بیستم به بعد تغییرات خیلی به صلاح تیم‌ها نیست.

اختلاف 3 امتیازی می‌تواند ضامن قهرمانی استقلال باشد؟

اختلاف امتیاز در این مقطع از فصل از لحاظ روحی و روانی خیلی مهم است، البته بازی رودر‌روی دو تیم در دربی آخر سال بسیار مهم و تعیین‌کننده است و این اختلاف می‌تواند به جذابیت‌های این مسابقه افزوده و آن را بسیار حساس و داغ کند.

تیم‌های دیگر هم می‌توانند به کورس قهرمانی برگردند؟

بعید می‌دانم. من از این تیم‌ها چیز خاصی ندیدم و فکر می‌کنم یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس در پایان فصل عنوان قهرمانی را کسب خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: