کد خبر: ۹۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
تعداد بازدید: ۱۸۹
رئیس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان گفت: در مورد عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین موضع متعادل و بی طرف اتخاذ می‌کنیم.

ازبکستان: موضع تاشکند در قبال اوضاع اوکراین تعادل و بی طرفی استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: «شیرزاد اسداف» رئیس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان ضمن تشریح نتایج گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ازبکستان و روسیه گفت: ازبکستان در عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین موضع متعادل و بی‌طرفی را اتخاذ می‌کند.

وی اظهار داشت: ازبکستان معتقد است که همه مناقشات و اختلافات باید تنها بر اساس قوانین بین المللی حل و فصل شوند.

خبرگزاری «گازیتا.اوز» نوشته بود گزارش بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری دو کشور کمی تفاوت داشت. بخش مطبوعاتی «کرملین» اعلام کرد که «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان اقدامات در دست انجام طرف روسی را درک می‌کند.

اسداف افزود: روسای جمهور ازبکستان و روسیه علاوه بر مسائل روز دستور کار دوجانبه همچنین در مورد اوضاع موجود اوکراین نیز تبادل نظر کردند.

وی اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه گزارشاتی را در مورد دلایل تصمیم اتخاذ شده در مورد عملیات ویژه در اختیار رئیس جمهور ازبکستان قرار داد.

به نوبه خود رئیس جمهور ازبکستان ابراز امیدواری کرد که طرفین در اسرع وقت راه حل مسئله را پیدا و از تشدید بیشتر آن جلوگیری کنند.

اسداف در پایان اظهار داشت: کشور ما هم با روسیه و هم با اوکراین روابط سنتی، دوستانه دارد. ما خواستار برقراری صلح، ثبات و توسعه پایدار در منطقه وسیع ما هستیم. تمام مناقشات و اختلافات موجود باید فقط بر اساس مقررات حقوق بین المللی حل و فصل شوند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: