کد خبر: ۹۱۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۲۰۳
«معتقدم موضع ایران در قبال تحولات اوکراین یک موضع خنثی است. غیر از اینکه منافع ملی کشور تاوان مواضع خنثی مسئولان ما را می‌دهند، شاید اولین کسانی که تاوان این موضوع را با جان و مال‌شان دادند، ایرانیان مقیم اوکراین بودند. یعنی ایرانیان همانگونه که دروغ‌های اولیانوف را باور کرده به همان میزان هم دروغ های پوتین و لاوروف را باور کرده بودند و هشدار جدی برای خارج کردن ایرانیان از اوکراین صادر نشد؛ طوری که الان ما می‌بینیم که سخنگوی وزارت خارجه به صورت دستپاچه اعلام می‌کند که دنبال یک پرواز است تا ایرانیان را از آنجا نجات دهیم»

اوکراین، امریکا و ایران، بازنده‌های حمله نظامی روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، یک تحلیلگر روابط بین‌الملل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این حمله چه تاثیر بر ایران دارد، گفت: «روس‌ها قرار بود به گونه‌ای شرایط را شکل دهند که برجام پیش از حمله به اوکراین امضا شود. اگر قبل از این ایران در ماه‌های گذشته به توافقی رسیده بود، حتما در شرایط کنونی که قیمت هر بشکه نفت به حدود 105 دلار رسیده و دنیا با بحران انرژی مواجه است، همچنین تحریم انرژی روسیه در دستور کار قرار دارد، ایران به راحتی می‌توانست بازار انرژی در دنیا را بازیابی کند و حتی موضوع انتقال گاز مایع به اروپا را در دستور کار قرار دهد. اما الان ما می‌بینیم که حتی مذاکرات برجام هم تحت شعاع قرار گرفته است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: