کد خبر: ۹۱۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
تعداد بازدید: ۲۹۴
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت اردوغان احساس می‌کند ممکن است در انتخابات شکست بخورد بنابراین احتمال دارد اقدامات "تحریک‌آمیزی" را در پیش بگیرد. این اقدامات تحریک‌آمیز می‌توانند اعلام وضعیت فوق‌العاده به هر بهانه‌ای و یا اعلام اسلام به عنوان دین رسمی در ترکیه که ساختار سکولار دارد، باشند. این اقدامات تحریک‌آمیز برای ایجاد چند دستگی در مخالفان خواهد بود.

فایننشال تایمز: اردوغان احتمالا اسلام را دین رسمی ترکیه اعلام کند یک روزنامه انگلیسی نوشت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه احتمالا اسلام را در این کشور سکولار دین رسمی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت، اردوغان احساس می‌کند ممکن است در انتخابات شکست بخورد بنابراین احتمال دارد اقدامات "تحریک‌آمیزی" را در پیش بگیرد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: این اقدامات تحریک‌آمیز می‌توانند اعلام وضعیت فوق‌العاده به هر بهانه‌ای و یا اعلام اسلام به عنوان دین رسمی در ترکیه که ساختار سکولار دارد، باشند.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد: این اقدامات تحریک‌آمیز برای ایجاد چند دستگی در مخالفان خواهد بود.

همچنین فایننشال تایمز نوشت: رئیس جمهور ترکیه به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی قدرت او بی‌حد ومرز است اما به نظر می‌رسد، حاکمیت او که در ۲۰ سال گذشته ادامه داشته، اکنون در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد و افزایش قیمت غذا و انرژی به کاهش حمایت از حزب عدالت و توسعه در نظرسنجی‌ها منجر می‌شود.

این روزنامه با اشاره به اینکه اردوغان ساختار پارلمانی را لغو و ساختار ریاست جمهوری را اعلام کرد، نوشت: این ساختار فردگرایانه مرتکب اشتباهاتی شد، او پارلمان را خنثی کرد، از دستگاه قضایی به عنوان یک اسلحه استفاده کرد و تقریبا تمام رسانه‌ها را با افراد وابسته به خود پر کرده و خدمات مدنی را خالی کرد.

اردوغان مدیریت حزب عدالت و توسعه را رها کرد به شکلی که اصول اولیه حزب از دست رفت و علاوه بر این رهبری حزب دموکراتیک خلق (اچ.دی.پی) را حبس کرد، اقدامی که حزب عدالت و توسعه را در سال ۲۰۱۵ از اکثریت پارلمان محروم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اراز اراز
Canada
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
چرا امریکا- انگلیس-اروپا و حتی شدیدتر از انها دولت فارس در طهران می خواهند دولت اردوغان سرنگون شود؟
ایا اینها به دنبال منافع شهروندان ترکیه هستند؟ و دلشان به مردم ترکیه می سوزد؟ خوشبختی مردم ترکیه را می خواهند ؟ خیر.
پس نگرانی اینها از دولت اردوغان چیست؟
مسایل سیاسی و اجتماعی در منطقه بخاطر شرایط زمان -شرایط منطقه - تکنولوژی- انترنت- اگاهی مردم و جبر تاریخ است
با یک هشتک منو فارسی در عرض ۱۰ روز میلیونها نفر به ان پیوستند و نفرت خود را از فارس ها نشان دادند ایا این کار اردوغان بود؟ خیر پس بعضی ها فکر نکنند اردوغان برود دنیا برای انها بهتر خواهد شد این شرایط موجود است که اردوغان را دنبال خودش می کشد . کسان دیگر هم بعد از اردوغان به این کار مجبور خواهند شد .
حالا فارس ها از پ ک ک حمایت کنند- میلیونها دلار پول گرسنگان ایران را خرج مخالفان اردوغان بکنند شبانه روز علیه اردوغان و ترکیه اخبار منفی منتشر کنند ووووو.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: