کد خبر: ۹۱۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: ۳۰۶
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اگر ولی فقیه نبود، هیچ ضمانتی برای استقامت و پایداری کامل دولت‌ها بر اصول انقلاب اسلامی نبود،‌ تصریح کرد: دشمن به خوبی کشف کرده که اساس، بنیان و کانون منظومه ساختار نظام اسلامی «ولی فقیه» است.

بدون ولی فقیه هیچ ضمانتی برای ماندن دولت‌ها بر اصول نبودبه گزارش خبرداغ ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس درباره سناریوی دشمنان و غربگرایان برای خدشه‌دار کردن جایگاه ولی فقیه، اظهار داشت: در دین مبین اسلام، امامت و ولایت فقیه کانون منظومه نظام اسلامی هست و جوهره حیاتی آن است و قوام آن وجود تحقق یافته منصب ولایت است و به همین جهت فقها و اندیشمندان آگاه نظام سیاسی اسلام بر آن اذعان دارند.

وی افزود: اولین عرصه نقش‌آفرینی ولایت فقیه در زمان معاصر آفرینش نظام اسلامی و سقوط رژیم وابسته و جنایتکار و تحول تاریخی ساختار استبدادی شاهنشاهی ایران و دگردیسی آن به نظام مردم سالاری اسلامی و مردمی کردن سیاست و مدیریت نظام بر اساس آموزه های فقه سیاسی اسلام است که این خود منشا تحولات عظیم در هندسه سیاسی جهان شده و آثار آن را یکی پس از دیگری در جغرافیای جهان و منطقه و ایران مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ثمرات وجود ولایت فقیه خاطرنشان کرد: آثار وجودی و تاثیر شگرف ولایت فقیه را می‌توان در عرصه‌های گوناگون وحدت ملی و یکپارچگی مردم ایران با وجود طراحی‌های اختلاف‌زا و تقابل‌آفرین در فضای ملی و فراملی مشاهده کرد.

وی افزود: همچنین نقش ولایت فقیه در عرصه ایجاد اقتدار و قدرت دفاعی و نظامی در مقابل تجاوز و تهدید خارجی و داخلی به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و جنگ‌های نیابتی و تروریسم منطقه ای و داعش و همچنین پیشرفت‌های دانشگاهی، صنایع دفاعی و تولید موشک‌های دوربرد و نقطه‌‌زن و جنگ‌افزارهای گوناگون در عرصه هوایی، زمینی، پدافندی، دریایی سطحی و زیر سطحی، غیر قابل انکار است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به پیگیری های ولی فقیه در عرصه‌هایی چون اقتصاد مقاومتی، تولید علم و فناوری و جهش علمی و حمایت از از اقشار آسیب پذیر گفت: ولی فقیه در عرصه‌های زیست‌محیطی و سلامت و نگه داشته دولت‌ها در مدار اصول انقلاب و مردم‌داری در جغرافیای ایران در مقاطع مختلف و همچنین بیدارباش در اتفاقات روز سیاسی، فرهنگی و در تهاجمات سیاسی مثل فتنه88 و تهاجم نرم فرهنگی و توانمندسازی نقش ایران در جهان و منطقه و پیشرفت نظری در اسناد بالادستی مثل گام دوم انقلاب و مراعات اخلاق سیاسی در میان جامعه و بسیاری از امور تعیین کننده بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تاکید بر اینکه رمز پیروزی و سرافرازی انقلاب و نظام به وجود ولایت فقیه است و مردم ایران با ولایت فقیه همراه انقلاب هستند،‌ گفت: بی‌تردید نقش ولی فقیه در طول حیات انقلاب و حفظ ارزش‌ها و آرما‌ن‌های انقلاب در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه دولت‌های منتخب تعیین‌کننده بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: دولت‌ها تحت تاثیر جریان‌های فکری مختلف و حواشی که در کنارشان مطرح است و همچنین فشارهای داخلی و خارجی همواره در معرض زاویه گرفتن با صراط مستقیم انقلاب اسلامی هستند و این ولی‌فقیه است که آنها را در طریق اصیل انقلاب حفاظت کرده و این نقش بر کسی پوشیده نیست. 

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر ولی فقیه نبود، هیچ ضمانتی برای استقامت و پایداری کامل دولت‌ها بر اصول انقلاب اسلامی نبود،‌ تصریح کرد: نقش الهی امام راحل و حضرت امام خامنه‌ای(دامه برکاته) در تاریخ ایران و اسلام فوق العاده و جاودانه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشمن به خوبی کشف کرده که اساس، بنیان و کانون منظومه ساختار نظام اسلامی «ولی فقیه» است،‌ اظهار داشت: ولایت فقیه و اساسا امامت روح نظام اسلامی و محور تمامی حرکت‌های نظامی است که با وجود و اقتدار آن نظام اسلامی به خوبی حرکت می‌کند و به همین جهت تمرکز اصلی دشمنان ایران و انقلاب اسلامی تضعیف هرچه تمام‌تر این نعمت الهی هست، چنانکه در تاریخ اسلام نیز دشمنان اینگونه عمل کردند و همواره عمود خیمه نظام اسلامی را نشانه گرفتند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: