کد خبر: ۹۱۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۵
گوگل کروم برای اولین بار پس از هشت سال از طراحی نماد‌های جدید استفاده می‌کند، سال‌هاست که گوگل کروم، وجود دارد، اما زمانی که اولین نسخه بتا در سال ۲۰۰۸ برای ویندوز منتشر شد، این مرورگر نمادی بسیار متفاوت از امروز داشت. در حالی که گوی نمادین کروم همان عناصر و رنگ‌های اصلی طراحی را حفظ کرده است، ظاهر آن در طول سال‌ها به تدریج صاف‌تر شده است - ابتدا در سال ۲۰۱۱ و بعداً در سال ۲۰۱۴.

گوگل کروم تغییر قیافه دادگوگل کروم برای اولین بار پس از هشت سال از طراحی نماد‌های جدید استفاده می‌کند، سال‌هاست که گوگل کروم، وجود دارد، اما زمانی که اولین نسخه بتا در سال ۲۰۰۸ برای ویندوز منتشر شد، این مرورگر نمادی بسیار متفاوت از امروز داشت.  در حالی که گوی نمادین کروم همان عناصر و رنگ‌های اصلی طراحی را حفظ کرده است، ظاهر آن در طول سال‌ها به تدریج صاف‌تر شده است - ابتدا در سال ۲۰۱۱ و بعداً در سال ۲۰۱۴. 

به گزارش  خبرداغ به نقل از  انتخاب ، اکنون کروم با اولین تغییر لوگوی خود در ۸ سال گذشته به این روند ادامه می‌دهد و در حالی که تغییرات ممکن است بسیار ظریف به نظر برسند، همه این‌ها برای انعطاف‌پذیری و سازگاری بیشتر نماد در بین پلتفرم‌ها و زبان‌های طراحی است.

الوین هو، طراح کروم،  جزئیاتی را ارائه می‌دهد که چه چیزی برای ما تغییر می‌کند.  این نماد از سایه‌های سبز، قرمز، زرد و آبی استفاده می‌کند که ظاهراً زنده‌تر و چشمگیرتر هستند و سایه‌های ظریفی که قبلاً در حلقه بیرونی وجود داشت، کاملاً حذف شده‌اند تا ظاهری تقریباً صاف داشته باشند.

عبارت "تقریبا" از این جهت به کار می‌رود، زیرا در تلاش برای کاهش "ارتعاش رنگی ناخوشایند" بین برخی از این سایه‌های بسیار متضاد، از یک دایره بسیار جزئی استفاده می‌کند.  در غیر این صورت، از یک تکه کاغذ صاف‌تر است.

گوگل کروم تغییر قیافه داد

علاوه بر تنظیم رنگ‌ها، کروم در حال اصلاح برخی نسبت‌ها نیز هست - دایره آبی درونی به‌طور چشمگیری بزرگ‌تر می‌شود و حلقه بیرونی نازک‌تر می‌شود.  همه این تغییرات به منظور "همسویی با بیان برند مدرن‌تر گوگل" انجام می‌شود.  اما صادقانه بگویم - بسیاری از این موارد به قدری دست کم گرفته شده اند که اگر ما در مورد آن‌ها به شما نمی‌گوییم احتمالاً متوجه نمی‌شوید.

شاید تاثیرگذارترین تغییر این باشد که گوگل چگونه این نماد را با دیگر پلتفرم‌ها تطبیق می‌دهد.  نماد کروم، اکنون مراحلی را طی می‌کند تا با نشانه‌های طراحی رابط کاربری در بسیاری از سیستم عامل‌های موجود ترکیب شود.  به عنوان مثال، برای ویندوز ۱۰ و ۱۱، این نماد طراحی کاملاً درجه بندی شده‌ای دارد تا بهتر با سایر نماد‌های موجود در نوار وظیفه شما ترکیب شود، در حالی که در macOS، مانند برنامه‌های سیستم اپل، ظاهری سه بعدی نئومورفیک به خود می‌گیرد.  در سیستم‌عامل کروم، از رنگ‌های روشن‌تر و بدون شیب اضافی استفاده می‌کند، و برنامه بتا در iOS دارای نمادی شبیه به طرح اولیه است که به عنوان اشاره به دیگر برنامه‌های بتا/توسعه‌دهنده اپل است.

به نقل از اندروید پلیس،مرورگر کروم اشکال مختلفی دارد و تجربه خود را با هر پلتفرمی که در آن موجود است تطبیق می‌دهد، و به همین دلیل، گوگل به این نتیجه رسید که برند و نماد آن نیز باید با این پلتفرم سازگار شود.  این شرکت تعدادی دیگر از تغییرات طراحی کمتر ظریف را در نماد کروم بررسی کرد، از جمله معرفی فضای منفی بیشتر، اما در نهایت با این نماد جدید تطبیقی ​​ (اگرچه هنوز خیلی نا آشنا) همراه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: