کد خبر: ۹۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۲۱۶
نماینده تهران در مجلس با اشاره به سفر نایب رئیس و نمایندگان مجلس به اسلامشهر گفت: در این سفر قرار شد تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث مترو، بیمارستان 400 تختخوابی و کمربندی جنوبی اسلامشهر در اولویت قرار گیرد.

تشریح دستاوردهای سفر نمایندگان مجلس به اسلامشهر/ از تامین اعتبار مترو تا بحث تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابیبه گزارش خبرداغ ، مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی فارس در تشریح دستاوردهای سفر نایب رئیس و نمایندگان مجلس به اسلامشهر، گفت: در سفر و بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان اسلامشهر، مسائل مرتبط با موضوع آب و فاضلاب شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در خصوص مسائل آب و فاضلاب شهرستان، با نظر استاندار تهران، مصارف صنعت و کشاورزی حاصل از پساب تصفیه خانه واوان بازتوزیع شود.

وی تاکید کرد: همچنین با پیگیری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مجوز حفر ۸ حلقه چاه برای شهر و 7 حلقه برای روستاها جهت حل مشکل تنش آبی شهرستان از شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اخذ و در اختیار شهرستان قرار گیرد.

این نماینده مجلس افزود: برای حل مشکل تنش آبی روستاهای این شهرستان جهت تامین آب پایدار مقرر شد مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در دو سال در اختیار شهرستان قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از بندرخشک آپرین نیز و تصمیم اتخاذ شده برای این بندر مهم گفت: همچنین مقرر شد جهت تکمیل و بهره برداری بندر خشک آفرین گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، آخرین تدابیر مورد نیاز را با تسریع انجام داده و این بندر را حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسانند.

وی در خصوص کمربندی جنوبی در حال احداث شهرستان اسلامشهر افزود: مقرر گردید جهت احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر و احداث ۱۵ کیلومتر از این محور با استفاده از منابع حاصل از تهاتر نفت توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در اولویت قرار گیرد و انجام شود و پیگیری لازم از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و سازمان برنامه و بودجه توسط شرکت ساخت و توسعه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور انجام خواهد شد.

شریفیان در خصوص کمربندی شمالی شهرستان نیز گفت: مقرر شد تعهدات قبلی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت اراضی مورد نیاز برای احداث کمربندی شمالی اسلامشهر که در جلسه ای در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بین شهردار وقت و مدیرعامل شرکت راه‌آهن تعهد شده بود در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی به مسائل مطروحه در خصوص حوزه بهداشت و درمان و سلامت و بیمارستان 400 تختخوابی شهرستان اسلامشهر نیز اشاره کرد و توضیح داد: مقرر شد جهت تکمیل و اتمام پروژه احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر حداکثر تا یک هفته مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع حاصل از مال هیات بر ارزش افزوده یعنی ماده ۴۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده در اختیار این پروژه قرار گیرد تا کارگاه همچنان فعال باقی بماند و پیگیری این مهم توسط مجلس شورای اسلامی با همراهی استاندار محترم تهران انجام شود.

این نماینده مجلس افزود: همچنین قرار شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از رسیدن پیشرفت فیزیکی پروژه احداث بیمارستان 400 تختخوابی به ۷۰ درصد، نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام کند و همچنین تصمیم گرفته شد تا با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و پیگیری استاندار تهران از طریق مصوبات سفر رئیس جمهور به اسلامشهر که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد حداقل ۲ هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل این پروژه در سال ۱۴۰۱ تخصیص یابد.

وی با اشاره به مسئله استیجاری بودن برخی مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشت اسلامشهر، توضیح داد: مقرر شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت حل مشکل مراکز سلامت شهرستان اسلامشهر و نیاز به ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت حل مشکل استیجاری بودن مراکز بررسی و اقدام لازم را انجام دهد.

شریفیان در خصوص مسائل مجموعه مسکن مهر (ضیاءآباد) اسلامشهر نیز گفت: جهت رفع مشکلات مجموعه مسکن مهر شهرک امام خمینی با توجه به اینکه اعیانی واحدهای مسکونی این مجموعه متعلق به مالکان و عرصه آن متعلق به دولت است، مقرر شد در صورت خواست مردم عرصه این واحدهای مسکونی نیز به قیمت کارشناسی در اختیار مالک آن قرار گیرد و اقدام لازم جهت صدور سند های مالکیت انجام شود.

وی افزود: همچنین مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سازمان ملی زمین و مسکن حداکثر ظرف ۱۰ روز با تنظیم صورتجلسه اراضی با کاربری فضای سبز، تاسیسات شهری، خدماتی، آتش نشانی و سایر سرانه‌های مربوط به شهرداری را به شهرداری اسلامشهر واگذار کند و همچنین جهت احداث حرم مطهر شهدای گمنام و درمانگاه در مجموعه مسکن مهر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط سازمان ملی مسکن مهر در اختیار شهرداری اسلامشهر قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این بازدید مقرر شد پیگیری لازم توسط مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم تهران جهت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار مترو اسلامشهر و همچنین افزایش ردیف اعتباری این پروژه در بودجه ۱۴۰۱ صورت پذیرد و  مقرر گردید با پیگیری نمایندگان از کمیسیون عمران مجلس، اصلاحات لازم در زمینه لایحه بودجه ۱۴۰۱ در زمینه انتشار اوراق توسط شهرداری ها انجام پذیرد و سهم ۵۰ درصدی دولت از بازپرداخت اوراق و همچنین صدور تضمین نامه توسط دولت احیا گردد.

وی تاکید کرد: در این جلسه از شورای شهر و شهرداری اسلامشهر خواسته شد تا اتخاذ تدبیر لازم برای پیشرفت همزمان پروژه احداث خط راه آهن و تاسیس ایستگاه مترو را انجام دهند.

شریفیان با اشاره به مسئله تامین سوخت واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی در شهرستان اسلامشهر گفت: در این جلسه مقرر شد جهت پیگیری تاثیر افزایش بهای برق و گاز بر صنایع استان ظرف یک هفته جلسه‌ای در رابطه با این موضوع با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون اقتصادی استان تهران تشکیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای حمایت از تولید در شهرستان اسلامشهر نیز تصمیم گرفته شد با پیگیری معاون محترم اقتصادی استاندار تهران به شرط تامین وثیقه و توجیه اقتصادی تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی این شهرستان پرداخت شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: