کد خبر: ۹۰۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۲۳۹
نماینده مردم دامغان در مجلس، اظهار کرد: «سموم همان سموم سابق است منتهی برخی از دولت‌ها یک حساسیتی پیدا کرده‌اند که سم شما درجه‌اش بالاست اما این معنایش این نیست که محصول غیرقابل استفاده باشد.»

در زمان دولت روحانی اصلا محصولی نبود که بخواهد بعد از صادرات برگشت بخورد / ماجرای برگشت خوردن محصولات به خاطر سموم هم به علت وادادگی دولت قبل استنماینده مردم دامغان در مجلس، اظهار کرد: «سموم همان سموم سابق است منتهی برخی از دولت‌ها یک حساسیتی پیدا کرده‌اند که سم شما درجه‌اش بالاست اما این معنایش این نیست که محصول غیرقابل استفاده باشد.»

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، علی‌اکبر علیزاده  درمورد بازگشت خوردن صادرات محصولات غذایی ایران از سوی دیگر کشور‌ها، گفت: «ما در گذشته به صورت بسیار کوچک و پراکنده صادراتی را به کشورهای مختلف داشتیم؛ با روی کارآمدن دولت آقای رئیسی و تقویت سیستم‌های صادراتی محصولات کشاورزی کشور، یک جهشی در این مورد اتفاق افتاد. مثلا در دولت سابق 300 میلیون دلار صادرات به روسیه داشتیم اما دو هفته قبل از مرز یک میلیارد دلار گذشت همچنین به هند و جاهای دیگر صادرات بسیار محدودی داشتیم.»

او ادامه داد: «اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که در این سطح جدید، هر کشوری برای امنیت غذایی اش یک سیستم و تعریفی دارد مثلا یک کود شیمایی در کشوری با دز مشخصی مصرف می‌شود که اگر بیشتر از آن دز باشد، می‌گویند زیان بار است اما در کشور دیگری با آن سطح از مصرف کود مشکلی ندارند. حال چون خوشبختانه چون سطح کشاورزی در کشور افزایش پیدا کرده، طبیعتا کشاورزان‌مان را باید توجیه کنیم که دیگر نباید مثل گذشته به صورت عادی به این کشت‌ها بپردازند به این دلیل که با دولت‌هایی مواجه هستیم که یک سری ضوابط برای امنیت غذایی خود دارند که باید رعایت کنیم.»

علیزاده ضمن بیان اینکه هفته قبل در طی سفر  جمعی از کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونین وزیر کشاورزی به روسیه، مشکل این کشور حل شد و دیگر کشور‌ها هم مشکلات‌شان حل خواهد شد، گفت: «طبیعی است که وقتی می‌خواهیم به کشوری محصول صادر کنیم باید پارامتر‌های آنان را در نظر بگیریم، این اشکالی بوده که در دولت قبل به علت وادادگی این بخش‌ها اصلا توجهی به این قضایا نمی‌شد. حال که این وضعیت رونق گرفته، طبیعی است که این بحث‌ها پیش می‌آید و باید با آرامش و حوصله هم کشاورزان را آموزش دهیم و هم موانع را رفع کنیم.»

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر این عدم نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی در دولت قبل وجود داشته، چرا در آن زمان صادرات برگشت نمی‌خورد، اظهار کرد: «در آن دولت اصلا محصولی نبوده است که برگشت بخورد. در دولت قبل به این صورت بود که یک کشاورزی در یک گوشه‌ای محصول خود را صادر می‌کرد و کاری به قرنطینه دولت نداشت. همچنین با مقایسه میزان صادراتی که پیشتر طرح کردم، حدود 300 درصد رشد صادرات داشته‌ایم. طبیعی‌ست وقتی حجم صادرات افزایش پیدا می‌کند باید موارد قانونی هم رعایت شود. من پیش از دولت فعلی هم به بعضی مناطق کشت و زراعتی که محصول صادر می‌کردند، سر زده بودم و به این صورت بود که یک قراردادی داشتند و برای بعضی کشور‌ها صادر می‌کردند ولی وقتی دست زیاد شد، شما باید کنترل‌های قوی‌تری را اعمال کنید.»

علیزاده درمورد اینکه گفته می‌شود علت برگشت خوردن محصولات استفاده از سم چینی بوده است، تصریح کرد: «ما با دو سه کشور به چنین مشکلی برخورده‌ایم؛ حتی در بحث محصولات غیر کشاورزی هم وقتی می‌خواهید محصول صنعتی صادر کنید باید استاندارد آن را رعایت و صنعت‌گر را با آن‌ها تنظیم کنید. وقتی تولید رونق می‌گیرد باید منتظر باشید که خود را با بازارهای هدف تطبیق دهید. سموم همان سموم سابق است منتهی برخی از دولت‌ها یک حساسیتی پیدا کرده‌اند که سم شما درجه‌اش بالاست اما این معنایش این نیست که محصول غیرقابل استفاده باشد. در این افزایش تولید ما باید استاندارد‌ها را رعایت کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: