کد خبر: ۹۰۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۲۱۲
نماینده ساری در مجلس گفت: طرح انتقال آب به سیستان و بلوچستان از دریای عمان نیازمند میلیاردها تومان اعتبار است و مشکل آب در اصفهان، خوزستان و سایر استان‌ها بسیار جدی است.

مشکل آب در اصفهان، خوزستان و سایر استان‌ها جدی استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح انتقال آب سیستان و بلوچستان از دریای عمان و در مخالفت با آن اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان محروم است و باید با اولویت نسبت به سایر مناطق محروم درباره آن تصمیم‌گیری شود زیرا یکی از جنگ‌های آینده بر سر آب خواهد بود.

وی افزود: پارادوکس منافع در استان‌ها بر سر موضوع آب ایجاد خواهد شد ولی طبق فرمایش رهبری پیگیری موضوع لایحه‌محور باشد زیرا طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان نیازمند میلیاردها تومان اعتبار است.

نماینده ساری در مجلس تصریح کرد: خشکسالی مشکل اصفهان، خوزستان و سایر استان‌ها است. ضمن اینکه اصل تأمین آب برای مناطق محروم نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی آب و کمیسیون‌های تخصصی باید با آمایش سرزمینی به فکر 10 سال آینده کشور باشند و باید اصل 43 قانون اساسی رعایت شود تا نگاه عادلانه در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: