کد خبر: ۹۰۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
تعداد بازدید: ۲۹۰
قرعه کشی امروز جام حذفی می‌تواند تقابل های جذابی در مرحله یک هشتم نهایی رقم بزند.

در انتظار تقابل‌های جذاب؛ استقلال، پرسپولیس و سپاهانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مراسم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز و تا ساعاتی دیگر در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار خواهد شد و 16 تیم راه یافته به این مرحله از رقابت‌ها حریفان خود را در مسیر رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی خواهند شناخت.

این مراسم ساعت 13 امروز برگزار خواهد شد و به صورت زنده روی آنتن شبکه ورزش خواهد رفت و علاقه مندان می‌توانند مراسم را مشاهده کنند.

تیم های آلومینیوم اراک، خیبر خرم‌آباد، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان، مس کرمان، گل گهرسیرجان، فولاد خوزستان، استقلال، سپاهان اصفهان، خلیج فارس ماهشهر، پدیده مشهد،  مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تیم هایی هستند که به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده اند.

از اتفاقات جالبی که می‌توان در مراسم امروز انتظارش را کشید، تقابل تیم‌های مطرح و مدعی است کهع در فصل‌های اخیر هم شاهد آن بوده‌ایم. برگزاری دربی تهران میان استقلال و پرسپولیس یا تقابل هرکدام از این دو تیم با سپاهان در نوع خودش می‌تواند جذاب باشد. همچنین تیم‌های خیبر خرم آباد، مس کرمان و خلیج فارس ماهشهر که در مرحله قبلی مسابقات شگفتی ساز شدند، نمایندگان دسته‌های پایین‌تر در این مرحله هستند که روی کاغذ می‌توانند حریف مورد علاقه تیم‌های لیگ برتری برای آسان‌تر شدن مسیر صعودشان به یک چهارم نهایی باشند ولی باید توجه کرد برای مثال تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر با عبور از سد تیم لیگ برتری هوادار به این مرحله راه پیدا کرده و نباید به صِرف حضورشان در دسته‌های پایین‌تر آنها را از پیش حذف شده دانست. تقابل تیم‌های دسته‌های پایین تر با هم از جهتی حضور یکی از آنها در مرحله بعد را هم تضمین می‌کند. به بررسی چند وضعیت جذاب در قرعه‌کشی امروز می‌پردازیم:

 

شهرآورد؛ جذاب‌ترین حالت ممکن

1400022419553720822775334

استقلال و پرسپولیس طی دو فصل گذشته در جام حذفی با هم دیدار کردند و اگر امسال نیز این اتفاق بیفتد، برای سومین بار متوالی است.

قرعه تقابل استقلال و پرسپولیس می‌تواند جذاب‌ترین اتفاق ممکن در این مرحله باشد ولی از طرفی حذف یکی از این دو تیم پرطرفدار در این مرحله از رقابت‌ها اتفاق خوبی نیست و از جذابیت مراحل پایانی جام حذفی می‌کاهد و شاید بهتر باشد اگر انتظار دربی داریم آن را در یک چهارم، نیمه نهایی یا فینال ببینیم. به هر جهت دربی تهران در هر صورت اتفاق جذابی خواهد بود.

 

استقلال - سپاهان؛ تقابل جذاب فرهاد و محرم

352849_291

یکی دیگر از تقابل‌های جذابی که می‌تواند در قرعه‌کشی امروز رخ دهد استقلال با سپاهان باشد. دو تیم که در صدر جدول لیگ برتر هستند دو فصل قبل با هم تقابلی داشتند که به برتری 2 بر صفر استقلال و صعودش به نیمه نهایی منجر شد.

تقابل اخیر دو تیم در لیگ برتر با پیروزی استقلال همراه بوده و تکرار آن می‌تواند انگیزه‌های انتقامی هم برای محرم و شاگردانش داشته باشد.

استقلال و سپاهان تقابل های جذابی در لیگ و جام حذفی در سال‌های اخیر داشتند و باید دید قرعه امروز تقابل آنها برای چندمین بار را نشان می‌دهد یا نه.

 

پرسپولیس - سپاهان؛ ال‌کلاسیکوی همیشه جذاب

169109998

تقابل پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی هم اتفاق جالب دیگری است که خیلی ها در انتظار رخ دادنش هستند.  از لیگ هفتم و هفته پایانی رویایی میان دو تیم و تقابل جذابی که داشتند، به دیدار سپاهان و پرسپولیس لقب ال کلاسیکوی فوتبال ایران را دادند و دو تیم در چند فصل اخیر هم مدعیان اصلی قهرمانی و رقبای یکدیگر بودند.

این دو تیم باید هفته آینده در لیگ برتر هم به مصاف هم بروند و دو تقابل در فرصتی کوتاه در نوع خودش جالب توجه خواهد بود. لازم به ذکر است که طی حکم کمیته انضباطی دو دیدار لیگ برتر پرسپولیس و سپاهان در زمین بی طرف باید برگزار شود و باید دید در صورت تقابل حذفی هم چنین قانونی اعمال خواهد شد یا نه.

 

مورد ویژه: گل گهر سیرجان

گل گهر سیرجان

سوای سه تیم مطرح و مدعی لیگ برتر، یک ضلع چهارم را هم می‌توان به این جمع اضافه کرد و آنهم گل گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه‌نویی است. گل گهر اگرچه در سطح سه تیم دیگر مدعی نیست ولی حضور پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر روی نیمکت آن و همچنین بازیکنانی که انگیزه‌های زیادی برای تقابل با هر یک از سه تیم یاد شده دارند، حساسیت مضاعفی به بازی خواهد داد و تقابل گل گهر با هریک از تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس می‌تواند اتفاق جذابی برای این مرحله از رقابت‌ها باشد.

 

سایرین

فولاد خوزستان

تیم های آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان ، پدیده مشهد،  مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان سایر لیگ برتری‌های حاضر در این مرحله هستند که می‌توانند هرکدام تقابل جذابی با مدعیان داشته باشند. خصوصاً فولاد خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی هم محسوب می‌شود. دو تیم خیبر و مس کرمان از لیگ یک و خلیج فارس ماهشهر از لیگ دو هم میهمان این مرحله هستند و باید دید توانایی بیشتر بالا آمدن در جام حذفی را دارند یا نه.

 

 

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: