کد خبر: ۹۰۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۲۹۵
سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به طرح اصلاح سازوکار بررسی لایحه بودجه گفت: بر اساس این طرح اصلاحی، رسیدگی به لایحه بودجه دو شوری می‌شود تا همکاری بین مجلس و دولت بیشتر شده و در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

دو شوری شدن بررسی لایحه بودجه باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 5 دی) مجلس شورای اسلامی در تشریح کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی لایحه بودجه اظهار داشت: این طرح با حضور طراحان و کارشناسان بررسی و در نشست صبح چهارشنبه (29 آذر ماه) به تصویب رسید.

وی افزود: قانون فعلی نحوه بررسی بودجه در مجلس به این شکل است که لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شود و مستقیما به کمیسیون تلفیق رفته و بعد از بررسی و تصویب کلیات و جزئیات آن، به صحن می‌آید.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: با توجه به ابهامات موجود در وقت و هزینه که برای مجلس پیش می‌آید و اتفاقی که در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1400 افتاد و کلیات آن در صحن رأی نیاورد، تصمیم گرفتیم به منظور تعامل بیشتر مجلس با دولت و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آیین‌نامه را به این نحو اصلاح کنیم که ابتدا کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق طی بازه زمانی مشخص بررسی شده و به صحن بیاید و در صورت تصویب آن، مجدد به کمیسیون تلفیق بازگشته و جزئیات نیز در بازه زمانی مشخصی بررسی شود.

محمودی گفت: در صورت عدم تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن علنی، این لایحه به دولت ارجاع می‌شود تا تغییرات مورد نظر صورت گرفته و مجدداً به مجلس بازگردد.

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه تصویب این طرح نیازمند دو سوم آراء نمایندگان است، خاطر نشان کرد: این طرح هیچ حقی را از نمایندگان ضایع نمی‌کند و همانند گذشته می‌توانند پیشنهادات خود را مطرح کنند و صرفا به جای یک شوری، به صورت دو شوری بررسی می‌شود تا همکاری میان مجلس و دولت بیشتر شده و در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: