کد خبر: ۹۰۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۵۷۶
سرمربی پرسپولیس که در مدت کوتاه حضورش در این تیم 3 جام قهرمانی کسب کرده، صدمین حضورش به عنوان سرمربی سرخپوشان را تجربه کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دیدار پرسپولیس مقابل ویستاتوربین در جام حذفی که روز دوشنبه هفته جاری برگزار و با برتری پرگل سرخپوشان تهرانی همراه بود برای یحیی گل‌محمدی مهم‌تر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. سرمربی سرخپوشان که امروز دو قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی در سوپرجام و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه مربیگری در این تیم دارد، مقابل حریف دسته اولی خود در جام حذفی صدمین حضورش رو نیمکت پرسپولیس را تجربه کرد، رکوردی که شاید کمتر کسی در تاریخ باشگاه آن را لمس کرده باشد.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۰_۱۹-۳۸-۲۹

یحیی در صدمین بازی خود همانطور که پیش بینی می‌شد با تیمش دردسر چندانی در مرحله یک شانزدهم نهایی و اولین حضور در فصل جدید جام حذفی نداشت و در نهایت بدون حضور تعدادی از نفرات کلیدی خود به برتری پرگل 4 بر صفر دست پیدا کرد و صعودی بی‌دردسر به جمع 16 تیم پایانی رقابت‌ها داشت.

ACCDE705-B533-4359-ADBC-ACBDE9F84DFE_w1023_r1_s

دقیقا 9 سال پیش و در تاریخ 29 آذر 1391 بود که یحیی گل محمدی برای اولین بار روی نیمکت پرسپولیس حضور پیدا کرد. تیم پرستاره آن فصل زیر نظر مانوئل ژوزه نتایج خوبی کسب نکرد و سرمربی عصبانی پرتغالی خیلی زود به کارش در ایران پایان داد و یحیای جوان و جویای نام برای نخستین بار روی نیمکت تیم محبوبش نشست. آن روز قرمزپوشان در جام حذفی با شش گل در هوای بارانی تهران در آزادی ملوان را مغلوب کردند.

01675861

یحیی شروع خوبی در پرسپولیس نداشت و در نهایت توانست تیمِ 12 جدول را که از مانوئل ژوزه تحویل گرفته بود هفتم جدول تحویل دهد. روز پایان کار او در دور اول حضورش در پرسپولیس روز خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال هم بود که با شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی رقم خورد.

01030251

دوران یحیی پس از پرسپولیس پرشکوه و درخشان بود، دو قهرمانی جام حذفی با ذوب آهن و قهرمانی در یک سوپرجام به همراه رتبه سوم جدول با نفت تهران از او یک برند میان مربیان ایرانی در لیگ برتر ساخت و در طول این سال‌ها همواره گزینه نیمکت پرسپولیس بود و شاید اگر دوران باشکوه برانکو نبود خیلی زودتر او برای بار دوم روی نیمکت می‌نشست.

01675939

بازگشت یحیی روی نیمکت بازهم در میانه فصل و به عنوان جانشین یک سرمربی خارجی دیگر رقم خورد. گابریل کالدرون نتوانسته بود کیفیتی که برانکو به پرسپولیس داده بود را پیاده کند و شکل بازی او مورد پسند هواداران نبود، از سوی دیگر مشکلات مالی تمایل او به ادامه حضور روی نیمکت این تیم را کم کرده بود و نتیجه اش قطع همکاری زودهنگام با مدافع عنوان قهرمانی بود.

پرسپولیس برای جانشینی سراغ دم دست ترین گزینه رفت که البته جذبش آنقدرها هم کار راحتی نبود. یحیی دوران خوبی با شهرخودرو مشهد داشت و با تیمش سهمیه آسیایی گرفته بود. باشگاه مشهدی راضی به جدایی گل محمدی نبود ولی علاقه یحیی به بازگشت به پرسپولیس این مانع را برداشت و او در شرایط سختی ریسک بازگشت را پذیرفت.

گل‌محمدی دو قهرمانی لیگ، یک سوپرجام و یک حضور در فینال آسیا را تجربه کرد و در مسیر باشکوه 5 قهرمانی پرسپولیس نقشش را ایفا کرد و حالا به دنبال جام ششم و دبل قهرمانی در لیگ و جام حذفی است تا با رکورد برانکو آنهم در مدت زمانی کوتاه‌تر از او برابری کند.

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: