کد خبر: ۹۰۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید: ۲۴۵
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ادغام دو طرح تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی و دولتی شاهد آسیب شناسی سیستم بانکی از سوی یک تیم منسجم با هزینه و زمان کم تر خواهیم بود.

ادغام دو طرح تفحص از بانک های خصوصی و دولتی به نفع مردم استبه گزارش خبرداغ، شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با  فارس، با اشاره به لزوم ادغام دو طرح تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی و دولتی، بیان کرد: ادغام دو طرح تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی و دولتی امری فنی و کارشناسی بوده که از نظر بنده نیز کاملا اقدام به جایی است. افرادی که تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی و دولتی را مطرح کردند یک گروه خاص نیستند.

وی در ادامه اظهار کرد: عدم پاسخگویی مدیران عامل بانک های خصوصی به نمایندگان و مردم یکی از دلایلی است که منجر به طرح تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های خصوصی شده است. در بانک های دولتی مدیران پاسخگو هستند اما شاهد شکل گیری حیات خلوتی برای دولت ها هستیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: انجام این تحقیق و تفحص از سوی یک تیم کارشناسی و منسجم به نفع مردم خواهد بود. کاری که مجلس و کمیسیون اقتصادی دنبال می کند در راستای شفافیت و پاسخگویی بیشتر بانک ها است. در این تحقیق و تفحص ما باید یک ارزیابی کارشناسی از عملکرد بانک ها خصوصی و دولتی داشته و نقاطی که باعث وضعیت کنونی شده را کالبدشکافی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این دو درخواست تحقیق و تفحص در اکثر نقاط باهم ، هم پوشانی دارد لذا به نظرم باید  به صورت ادغامی دنبال شود. با ادغام این دو طرح هم هزینه های تحقیق و تفحص کاهش خواهد یافت و هم یقینا به نفع مردم و سیستم بانکی خواهد بود چراکه یک نقشه راه جامع و آسیب شناسی کلی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر زودتر به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: