کد خبر: ۹۰۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۲۵۰
نماینده اراک در مجلس گفت: اینکه ما بخواهیم از آب با کیفیت بالا برای تمام مصارف‌مان در شهرها و روستاها استفاده کنیم امکان تداوم این وضعیت وجود ندارد و ما باید تمهیداتی را بیندیشیم که یکی از آنها جداسازی آب شرب و غیرشرب است.

امکان تداوم استفاده از آب باکیفیت برای تمام مصارف وجود نداردبه گزارش خبرداغ ، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور گفت:‌ مسأله آب یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور است و ما هرچه بیشتر پیش برویم این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: اقدامات قابل توجهی در حوزه انتقال آب انجام شده اما آنچه که مهم است ضمن دنبال کردن این راهکارها مهم‌ترین مسأله‌ای که باید آن را مدنظر قرار دهیم، مدیریت مصرف آب است.

نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 90 درصد از آب کشور در حوزه کشاورزی به مصرف می‌رسد، آموزش کشاورزان و تشویق آنها و حمایت‌شان برای بهسازی و بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی می‌تواند بسیار مهم باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که ما با آن مواجهیم آن است که در شهرهای آب تصفیه‌شده برای تمام مصارف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تمام دنیا و حتی در کشورهای اروپایی که رودخانه‌ها و بارندگی بسیار زیادی دارند، برای آشامیدن از آب بسته‌بندی استفاده می‌کنند و آب لوله کشی برای شستشو و مصارفی غیر از آشامیدن استفاده می‌کنند.

وی افزود: اینکه ما بخواهیم از آب با کیفیت بالا برای تمام مصارف‌مان در شهرها و روستاها استفاده کنیم امکان تداوم این وضعیت وجود ندارد و ما باید تمهیداتی را بیندیشیم که یکی از آنها جداسازی آب شرب و غیرشرب است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این استفاده از پساب در مصارف متعدد صنعتی، خدماتی، فضای سبز و ... می‌تواند راهگشا باشد که به عنوان مثال در شهری مثل اصفهان یک کلان شهر به شمار می‌رود، فاضلاب این شهر باید در صنعت این شهر استفاده شود نه اینکه واحدهای صنعتی آب زاینده‌رود را مورد استفاده قرار دهند و مردم برای آب شرب‌شان با مشکل مواجه شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهکار در بحث آب مدیریت مصرف است تا ما بتوانیم با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشکی که در آن قرار داریم بتوانیم به حیاتمان و به فعالیت‌های اقتصادی‌مان ادامه دهیم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: