کد خبر: ۹۰۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۲۲۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به یکپارچه و هماهنگ نبودن سامانه‌های ارتباطی در ادارات، تأکید کرد: ضرورت دارد یک متولی بالادستی و حاکمیتی این سامانه‌ها را متصل و هماهنگ کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و با اشاره به گزارش قرائت شده در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تکالیف و برنامه‌های این وزارتخانه اظهار داشت: در ادارات مختلف سامانه‌های مختلف ارتباطی وجود دارد، اما در حال حاضر این سامانه‌ها یکپارچه و هماهنگ نیستند.

وی افزود: هزینه بسیار زیادی شده تا این سامانه‌ها مستقر شوند اما به هم متصل و یکپارچه نشده‌اند و این امر نیاز به یک متولی بالادستی و حاکمیتی دارد تا اینها را هماهنگ کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به مسأله حملات سایبری اشاره کرد و گفت: متولی اصلی در این خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست ولی با توجه به نحوه توزیع امکانات زیرساختی در دستگاه‌ها، خطر حمله وجود دارد و لذا وزارت ارتباطات باید اختیاراتی را از رئیس جمهور بگیرد تا این هماهنگی و آموزش را انجام دهد.

طاهری همچنین به مسأله تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متولی تولید محتوا نیز وزارت ارتباطات نیست اما با توجه به تکالیف قانونی می‌تواند با پیگیری و تامین منابع مالی و زیرساختی و ترسیم خطوط کلی، شرایط تامین محتوا را فراهم کند.

وی همچنین به ضریب نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین ضریب نفوذ ارتباطات و اینترنت در برخی مناطق روستایی و شهرهای کوچک 34 درصد است که لازم است این وضعیت بهبود یابد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر 6 میلیارد دلار واردات در حوزه تجهیزات مخابراتی صورت می‌گیرد که 3 میلیارد دلار از آن در زمینه گوشی‌های هوشمند است و لازم است وزارت ارتباطات در این حوزه نیز تدبیر کند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: