کد خبر: ۹۰۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
تعداد بازدید: ۴۶۵
محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با تیم سابقش و تیم ملی به اظهارنظر می‌پردازد.

پنجعلی: پرسپولیس به کامبک نیاز نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با تیم سابقش و تیم ملی به اظهارنظر می‌پردازد. کاپیتان اسبق پرسپولیس بعضی از اظهارات را در حالی که فقط چهار هفته از لیگ گذشته، در رابطه با پرسپولیس بسیار بدبینانه و عجولانه می‌داند و معتقد است با هماهنگی و جا افتادن بیشتر بازیکنان در قالب کار تیمی، پرسپولیس دوباره انتظارات را برآورده خواهد ساخت.

پرسپولیس بعد از باخت مقابل آلومینیوم اراک، برابر گل‌گهر در ورزشگاه آزادی هم نتوانست سه امتیاز را کسب کند. تساوی در ورزشگاه حافظیه را برای مدافع عنوان قهرمانی قابل قبول می‌دانید؟

من فکر می‌کنم هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. با وجودی که فقط چهار بازی از لیگ سپری شده ما شاهدیم جو خیلی بدی علیه تیم راه افتاده، در حالی که تیم پرسپولیس نسبت به فصل قبل در همین مقطع فقط یک امتیاز کمتر گرفته است. به همین دلیل نباید در خصوص مدافع عنوان قهرمانی عجولانه اظهارنظر کرد. ضمن اینکه برای هر تیم در طول فصل فراز و نشیب‌هایی وجود دارد که این امر فقط مربوط به پرسپولیس نیست و ممکن است برای هر تیم تیمی اتفاق بیفتد.

اما بعضی کارشناسان خرده می‌گیرند که حتی در بازی‌هایی هم که پرسپولیس برنده شده از آن حفظ توپ بالا و مالکیت زیاد سرخ‌پوشان که تیم‌های حریف را تحت تأثیر قرار می‌داد چندان اثری نمانده است!

تیم برانکو هم بعد از مدتی فراز و نشیب راه افتاد و از ابتدا نتوانست بدون نوسان کار کند و قهرمان شود. ضمن اینکه ما از تأثیر بد بازی در مقابل الهلال و تبعاتش نباید به شکل کامل بگذریم. چرا که آن دیدار بازی سنگینی بود که روی پرسپولس تبعات بدی داشت.

بر خلاف فصل و حتی فصول گذشته که پرسپولیس بهترین خط دفاعی را داشت، در لیگ جاری در هر بازی شاهد رد شدن توپ از خط دروازه پرسپولیس هستیم!

ما باید بعضی واقعیت‌ها را هم در نظر بگیریم. چند بازیکن تیم جدا شده‌اند و جابه‌جایی‌هایی رخ داده. بازیکنان ما بازی‌های زیادی در کنار هم نبودند، از همین‌رو با انجام بازی‌های بیشتر حتماً نقیصه‌های بازیکنان ما کمتر خواهد شد.

فکر نمی‌کنید پرسپولیس در بعضی پست‌ها نیاز به جذب بازیکن داشته باشد؟

در بیشتر پست‌ها نیاز به جذب بازیکن داریم اما در این رابطه باید این واقعیت را هم در نظر بگیریم که کادر فنی با بازیکنانش زندگی می‌کند و قطع به یقین آنها از همه مسائل تیم خود خیلی خوب آگاهند و به همه موارد اشراف کامل دارند.

بحث جذب مهاجم در حالی مطرح می‌شود که شاید پرسپولیس به بازیکن بازیساز نیاز بیشتری داشته باشد چون مهاجمان پرسپولیس تا به اینجا پنج گل زده‌اند که آمار بدی محسوب نمی‌شود.

بازیکنان پرسپولیس باید بازی کنند تا ارزش‌های خودشان را بهتر نشان دهند و این مسأله نه قرص دارد و نه آمپول و فقط با بازی کردن است که بازیکن می‌تواند در ترکیب تیم جا بیفتد و ارزش‌های واقعی‌اش را نشان دهد.

اما بعضی‌ها معتقدند شاید در این مقطع پرسپولیس به یک ناجی مانند نوراللهی نیاز داشته باشد؟

من مخالف این نظریه هستم و معتقدم پرسپولیس به ناجی نیاز ندارد.

دو بازیکن جدید تاجیکستانی هم تخصص‌شان بازی در خط دفاعی است، در حالی که شاید جذب هافبک میانی برای پرسپولیس ضرورت بیشتری داشته باشد.

ما باید در این زمینه به نظر کادر فنی احترام بگذاریم و به شخصه اعتقاد راسخ دارم که کادر فنی کاربلد پرسپولیس از من بهتر فکر می‌کند و بر اساس کار هر روزشان با تیم، تصمیم می‌گیرند و خیلی خوب می‌دانند که بازیکنانی که گرفته‌اند چه کیفیتی دارند و از آنها چگونه باید بهره بگیرند.

فکر نمی‌کنید شاید با تعیین مدیرعامل خیلی از دغدغه‌های باشگاه و تیم پرسپولیس کمتر شود؟

مدیرعامل باید انتخاب شود، در حالی که شاهدیم بستر مناسب برای درآمدزایی مشخص و هموار نیست، مثلاً در همه دنیا عواید زیادی از پخش تلویزیونی عاید تیم‌ها می‌شود اما در فوتبال ما هیچ خبری از این مسأله نیست و بعد از آن فروش البسه و ترانسفر بازیکن و بقیه موارد می‌تواند عوامل تعیین کننده در مدیریت برای تأمین هزینه باشند در حالی که هنوز البسه پرسپولیس یا بقیه تیم‌ها تن بازیکنان نرفته ما شاهدیم آن پیراهن‌ها در فروشگاه‌های ورزشی به فروش می‌رسد و هیچ نظارتی هم روی آن نیست. با چنین مشکلاتی قطعاً مدیرعامل جدید هم نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند .

پرسپولیس چهار بازی متوالی در خانه پیش‌رو دارد. این مسأله را به سود سرخ‌پوشان نمی‌دانید؟

در ابتدا باید مشکل حضور تماشاگر در ورزشگاه حل شود، چه بسا که سرخ‌پوشان از نبود تماشاگر به عنوان پرتماشاگر‌ترین تیم ایران واقعاً بیشتر از همه تیم‌ها ضرر کردند اما به هر حال در ورزشگاه آزادی بستر بهتری برای بازی‌های پرسپولیس فراهم است. من به پرسپولیس خیلی امیدوارم و معتقدم شرایط پرسپولیس طوری نشده که در چهار بازی خانگی آینده‌اش نیاز به کامبک داشته باشد. جای نگرانی نیست و بازیکنان حتماً با جا افتادن بیشتر در قالب کار تیمی به بهترین شکل ممکن ارزش‌های خودشان را نشان خواهند داد.

در رابطه با بازی تیم ملی کشورمان و بردی که در دقیقه 95 حاصل شد چه نظری دارید؟

روی یک اتفاق گل خوردیم، در حالی که اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد به هیچ‌وجه زور لبنان به تیم ما نمی‌رسید اما به هر حال بازیکنان ایرانی باز هم با ارائه بهترین نمایش و غیرت ایرانی‌شان و تلاش خیلی زیاد موفق شدند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کنند و در نهایت در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده به پیروزی برسند.

با وجود پیروزی، غیبت طارمی به چشم آمد؟

قطعاً غیبت طارمی به چشم آمد. چرا که طارمی بازیکنی نیست که به راحتی بتوان او را کنار گذاشت. تیم ملی هم متعلق به همه مردم ایران است و یک تیم محلی نیست که در مورد آن احساسی شویم و اظهارنظر کنیم. در حال حاضر بحث منافع ملی بر هر چیزی اولویت دارد، در حالی که شاهدیم از سوی مسئولان، مدیریت خوبی اعمال نمی‌شود. شرایط خیلی حساسی داریم و اگر مقابل لبنان پیروز نمی‌شدیم چه کسی پاسخگو بود.

درخصوص بازی‌مان مقابل سوریه چه صحبتی دارید؟

سوریه هم حریف ما نمی‌شود اما نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم اما در این بین چیزی که نزد تیم ما وجود دارد روحیه بالای تیم است و با شرایطی که تیم ما از آن بهره می‌برد ما قادریم که تیم سوریه را هم در زمین خودش شکست دهیم و راه خود را برای صعود به جام جهانی تا حدود زیادی هموار کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: