کد خبر: ۹۰۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
تعداد بازدید: ۲۲۹
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به درخواست آمریکا برای افزایش صادرات گاز به کشورهای اروپایی اعلام کرد که روسیه به تعهدات خود در زمینه تحویل گاز به اروپا عمل می کند.

واکنش روسیه به درخواست آمریکا برای افزایش صادرات گاز به اروپابه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به درخواست آمریکا برای افزایش صادرات گاز به کشورهای اروپایی اعلام کرد که روسیه به تعهدات خود در زمینه تحویل گاز به اروپا عمل می کند.

ریابکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ما به تعهدات خود در چارچوب قراردادها برای صادرات گاز به اروپا پایبند هستیم اما بر این باور نیستیم که باید حجم گاز صادراتی به اروپا فقط به این خاطر که آمریکا می خواهد افزایش بدهیم.

وی افزود: تمام مسائل در این رابطه در گفت وگو با خریداران گاز مطرح و حل و فصل می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره این درخواست آمریکا همچنین گفت که در هر مساله ای که شرایط بحرانی یا تنش وجود داشته باشد آمریکا به جستجوی رد پای روسی می گردد.

این رفتار آمریکا به صورت رفلکسی، از روی عادت و بطور نسنجیده و بطور دائمی صورت می گیرد.

روسیه ۲۵ درصد گاز مصرفی اروپا را تامین می کند و مقامهای روس اعلام کرده اند که با کمبود گاز در قاره اروپا، صادرات گاز روسیه به کشورهای این منطقه نیز تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

تاریخ و فرمت دیدار سران روسیه و آمریکا تعیین نشده است
ریابکوف در ادامه گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هر دیدار سران روسیه و آمریکا نیاز به مقدمات اساسی دارد، گفت که هنوززمان دقیق، مکان و فرمت دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هنوز تعیین و مشخص نشده است.

روزنامه روسی کامرسانت دیروز به نقل از منابع آگاه نوشت که سران روسیه و آمریکا اوایل سال آینده میلادی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به نوشته این رسانه، علاوه بر این دیدار، روسای جمهوری روسیه و آمریکا تا پایان سال جاری میلادی هم به صورت مجازی با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.

ریابکوف امروز این را نیزگفت که دور جدید رایزنی های روسیه و آمریکا در مساله روادید و فعالیت سفارتخانه های دو کشور هفته آینده در وین برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: