کد خبر: ۹۰۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۲۷۲
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گزارش این کمیسیون از استنکاف حسن روحانی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را قرائت کرد.

گزارش استنکاف روحانی از اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها در مجلس/ درخواست ارجاع تخلف به قوه قضائیهبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گزارش این کمیسیون از استنکاف حسن روحانی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 18 آبان) مجلس شورای اسلامی را قرائت شد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در قرائت این گزارش اظهار داشت:‌ یکی از استراتژی‌هایی که در حوزه انرژی برای بی‌اثر کردن تحجریم‌های ظالمانه آمریکا می‌توان به کار گرفت حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی است که با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های مردمی و بخش خصوصی صورت می‌گیرد این حمایت‌ها قطعا ثمرات قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده بخش نفت و جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش صادرات غیرنفتی و سایر موارد مرتبط دارد ضمن اینکه موجب تکمیل زنجیره ارزش افزوده در این حوزه شده و موجب به دست آوردن سهم مناسب از ظرفیت فرآورش نفت و میعانات گازی نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی گفت:‌ دستیابی به اهداف ذکر شده علاوه بر حمایت دولت از ابعاد فنی و مهندسی نیاز به تسهیل‌گری دولت در بعد تأمین مالی دارد و با توجه به اینکه بعدا ز تصویب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی وزارت نفت نمی‌تواند بیش از 20درصد سهام پالایشگاهی و پتروشیمی را داشته باشد عملاً توسعه صنایع پایین‌دستی نفت بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده است.

وی درباره طرح مسأله استنکاف حسن روحانی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون توسعه پتروپالایشگاه‌ها گفت: قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در 24 تیر 1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مستند به ماده 2 این قانون دولت موظف است از طریق وزارت نفت نسبت به صدور و بازنگری مجدد مجوز طرح‌ها تا سقف دو میلیون بشکه نفت در روز و اعطای تنفس خوراک از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی برای جذب سرمایه‌گذاری مردمی حمایت کند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: