کد خبر: ۹۰۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۳۱۲
بیشتر رمزارزها روز گذشته را صعودی طی کردند و برای نخستین بار در تاریخ، ارزش بازار کریپتو از مرز 3تریلیون دلار عبور کرد.

رکوردشکنی تاریخی ارز‌های دیجیتالبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه همشهری: بیت‌کوین دیروز (دوشنبه) به سمت بالاترین رکورد خود حرکت کرد و توانست تا حوالی 66هزار و 400دلار هم برسد. این درحالی بود که اتریوم هم توانست رکوردشکنی کند و به 4هزار و 767دلار و 55برسد. اگرچه خیلی زود این قله را از دست داد؛ به‌گونه‌ای که حوالی ساعت 13دیروز به وقت تهران، حدود 4726دلار معامله شد. به‌نظر می‌رسد، موج‌سواری این دو ارز دیجیتال ارزشمند روی اخبار خوب توانسته باعث صعود خیره‌کننده‌شان شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتر از ابتدای اکتبر حدود 59درصد و بیت‌کوین نیز حدود 51درصد افزایش یافته است، چراکه سرمایه‌گذاران از راه‌اندازی‌ماه گذشته صندوق معامله در مبادلات بیت‌کوین مبتنی بر معاملات آتی آمریکا استقبال کرده‌اند. کایل رودا، تحلیلگر در مؤسسه آی‌جی مارکتز گفت که کاهش بازده واقعی، درحالی‌که معامله‌گران برای تورم آماده می‌شوند، به جذابیت دارایی‌هایی مانند طلا و ارزهای دیجیتال، می‌افزاید. او در این خصوص گفت: «مؤسسات مالی می‌خواهند بخشی از این بازار باشند و رگولاتورها هم نمی‌خواهند بیش از حد آن را محدود کنند. ما تقریباً از نقطه عطف گذشته‌ایم، جایی که دیگر باید گفت که بخشی از سیستم است و خارج کردن آن بسیار بسیار سخت خواهد بود.»

در هفته‌های اخیر، بزرگ‌ترین بانک استرالیا اعلام کرده است که معاملات مربوط به رمزارزها را به مشتریان خُرد ارائه می‌کند. این درحالی است که مقامات سنگاپوری هم نظر مثبتی در این طبقه از دارایی‌ها داشته‌اند. چند روز پیش نیز اریک آدامز، شهردار منتخب نیویورک گفته بود که 3 چک نخست حقوق خود را به بیت‌کوین خواهد گرفت. این صحبت‌ها پس از قول مشابهی بود که شهردار میامی در این خصوص داده است.

صعود به بالای 3تریلیون دلار

از سوی دیگر حرکت مثبت بازار در صبح دوشنبه آسیا، منجر به افزایش 1/3درصدی برای کل سرمایه بازار رمزارزها شده است. به‌گفته وب‌سایت تحلیلی CoinGecko، این امر باعث شده که ارزش بازار کریپتو به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده و از مرز 3تریلیون دلار عبور کند. ارزش کل بازار طی 7روز گذشته، 4/8درصد و طی 30روز گذشته 5/25درصد افزایش داشته است. این رقم که در روز نخست ژانویه2021میلادی، 775میلیارد دلار بود که با این وضع باید گفت رشدی 284درصدی را شاهد بوده‌ایم.

همچنیـــن براســاس گــزارش Companiesmarketcap، بازارهای رمزارز اکنون از نظر ارزش از بزرگ‌ترین شرکت جهان یعنی مایکروسافت با 5/2تریلیون دلار ارزش، بزرگ‌تر است. با این حال، اندازه این بازار تقریبا یک چهارم ارزش بازار طلا که طبق گزارش‌ها، 5/11تریلیون دلار است، محسوب می‌شود.

اوج‌گیری پس از سقوط

بازار ارزهای دیجیتال در جهان چندی پیش به‌دنبال سختگیری‌های چین با رکود و کاهش ارزش بسیار مواجه شد. با این حال به رسمیت شناخته‌شدن معاملات این ارزها در برخی کشورها، کمک شایانی به رشد مجددشان داشته است. اتفاقات اخیر در آمریکا و همچنین حمایت‌هایی که از سوی استرالیا و برخی بازارهای آسیایی از بازار ارزهای دیجیتال به‌عمل آمده، می‌تواند نقطه شروع مجددی برای اوج‌گیری آنها باشد. با این حال همواره باید درخصوص رمزارزهای بی‌پشتوانه و کم‌نام و نشان با احتیاط بیشتری عمل کرد.

ضمن اینکه نمی‌توان از موضوع رسمی شدن بیت‌کوین در السالوادور هم عبور کرد. کشوری که با طرح نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهوری‌اش، بیت‌کوین را به‌عنوان پول رسمی در کنار دلار آمریکا که واحد پول این کشور بود قرار داد. اگرچه السالوادور نمی‌تواند کشوری تأثیرگذار در این زمینه محسوب شود، اما این احتمال وجود دارد که برخی کشورها، خصوصا در منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی راه این کشور را در پیش بگیرند. در این میان شنیده شده که برزیل هم گام‌هایی را در این راه برداشته است.

شیبا اینوی پرنوسان

در روزهایی که بیشتر ارزهای دیجیتال اسم و رسم‌دار دنیا با صعود و افزایش ارزش روبه‌رو بوده‌اند، رمز ارز «شیبا اینو» که اخیرا رشد عجیب و غریبی را با حمایت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس داشته، دوشنبه پس از یک نزول وحشتناک، کمی صعود داشت، اما دوباره رنگ قرمز به‌خود گرفت تا هوادارانش را ناامید کند. شیب نزولی شیبا از حوالی ساعت 3:30بامداد دوشنبه به وقت تهران شروع شد، اما از حوالی 12:30بهای این رمزارز به‌شدت اوج گرفت، با این حال بعداز ظهر دوباره نمودارش پرنوسان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: