کد خبر: ۹۰۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
تعداد بازدید: ۳۲۴
طالبان به دختران مقاطع راهنمایی و دبیرستان در شمال افغانستان اجازه بازگشت به مدارس را داده است.

اجازه برای بازگشت دختران افغان به مدارسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، طالبان به دختران مقاطع راهنمایی و دبیرستان در شمال افغانستان اجازه بازگشت به مدارس را داده است، اگرچه برخی از معلمان و والدین هنوز در مورد مفهوم این اجازه تردید دارند.

این روزنامه با بیان اینکه دختران در شهر مزارشریف، بر خلاف سایر نقاط کشور خوش‌شانس بوده‌اند که اجازه بازگشت به مدرسه را یافته‌اند، نوشت: «این تصمیم نحوه رفتار طالبان را با قسمت‌های مختلف کشور بر اساس فرهنگ آنها نشان می‌دهد».

نیویورک تایمز تصریح کرد که ‌طالبان‌ شرایط سختی را برای بازگشت دختران به مدارس در مزارشریف وضع کرده است تا جایی که بسیاری از دختران را از رفتن به مدارس منصرف کرده است. بر اساس این گزارش، تفکیک جنسیتی در کلاس درس موجب کمبود شدید معلمان شده و اکنون تهدیدی برای از بین بردن فرصت‌های تحصیلات عالی برای دختران است.

 به نقل از نیویورک تایمز ، همچنین بسیاری از والدین نیز از ترس نیروهای طالبان حاضر در خیابان‌‌ا اجازه نداده‌اند دختران‌شان به مدرسه بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: