کد خبر: ۹۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۸
سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست همسایگان افغانستان با حضور رئیس جمهور در تهران خبر داد.

نشست همسایگان افغانستان فردا با حضور رئیس‌جمهور در تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، اظهار کرد: اجلاس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان فردا چهارشنبه با حضور وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اجلاس با حضور نمایندگان چهار کشور ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان که به تدریج وارد تهران شده یا شده‌اند برگزار می‌شود و وزرای خارجه روسیه و چین و نمایندگان این دو کشور نیز به صورت آنلاین و برخط در این نشست حاضر می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این نشست فردا چهارشنبه در محل وزارت خارجه برگزار خواهد شد و رئیس‌جمهور جلسه را افتتاح خواهد کرد. انتظار داریم این جلسه تا چند ساعت ادامه یابد و بعد در خصوص بیانیه مشترکی به جمع بندی برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آنچه الان مهم است این است که پیام واحدی فرستاده شود که مردم افغانستان دولتی را خواهند پذیرفت که منتقل کننده نظر آن‌ها و با تشکیل دولتی با مشارکت همه گروه‌ها باشد.

خطیب زاده گفت: تهران، محل دیپلماسی فعالی خواهد بود که خود کشور‌های منطقه برای حل مسئله افغانستان اقدام کنند. در نشست فردا در تهران، وزرای خارجه شرکت کننده، نگاه رسمی دولت‌های خودشان درباره افغانستان اعلام می‌کنند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: