کد خبر: ۹۰۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
تعداد بازدید: ۲۶۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مذاکرات ایران با ترکمنستان برای واردات مجدد گاز از این کشور گفت: واردات گاز از ترکمنستان، تهاتر مقداری از آن با کالا، و نیز صادرات گاز به برخی از کشورهای همسایه چشم انداز خوبی را در زمینه ارتباط با همسایگان ایجاد می‌کند.

تهاتر کالای ایرانی با واردات گاز از ترکمنستان یعنی توسعه روابط با همسایگانبه گزارش خبرداغ، هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره احتمال قطعی گاز در زمستان اظهار داشت: مدتهاست که ما در کشور مشکل گاز داریم که البته نمایش بیرونی آن زمستان سال گذشته بروز کرد. با توجه به بررسی کارشناسی صورت گرفته این وضعیت بدتر هم خواهد شد.

وی افزود: چند راه برای بهبود اوضاع وجود دارد یکی از آنها واردات گاز از ترکمنستان است که سالهای قبل انجام می‌شد ولی به دلایلی دولت سابق نخواست این کار ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز ما می‌بایستی به دولت ترکمنستان این پیام را بدهیم با تغییر دولت، رویکرد جدیدی بوجود آمده علی الخصوص نسبت به همسایگان که از سر گرفتن ارتباطات اقتصادی و واردات گاز از ترکمنستان یکی از مصادیق آن است.

بیگی نژاد گفت: ترکمنستان یکی از بهترین همسایگان ما در زمینه اقتصادی بود که به دلیل اختلاف گازی روابط اقتصادی هم به تیرگی رسید. واردات گاز هم برای ایران خوب است و هم برای ترکمن‌ها، اینطور نشود که آنها احساس کنند این سود برای ایران است، نه آنها هم نفع خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: واردات گاز از ترکمنستان، تهاتر مقداری از آن با کالا، و نیز صادرات گاز به برخی از کشورهای همسایه چشم انداز خوبی را در زمینه ارتباط با همسایگان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: