کد خبر: ۹۰۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید: ۲۵۴
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان درسخنانی تکراری، مدعی آمادگی جهت مذاکره با ارمنستان و حصول توافق صلح با این کشورهمسایه شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه بار دیگر مدعی آماده بودن جهت آغاز مذاکرات با ارمنستان برای عادی سازی روابط شد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان هنگام دریافت اعتبارنامه «پیترمیخالکو» سفیر جدید اتحادیه اروپا در باکو گفت: «اکنون مسئله اصلی دوران پس از جنگ و تامین صلح در منطقه است. ما می‌خواهیم این صفحه را ورق بزنیم. این سیاست ماست. ما می‌خواهیم با ارمنستان همسایه خود روابط برقرار کنیم. ما آماده آغاز مذاکرات در زمینه امضای پیمان صلح با ارمنستان ، انجام مرزبندی و رفع انسداد مسیرهای ارتباطی هستیم. این روند تا حدی آغاز شده است. »

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ادامه گفت که اتحادیه اروپا نیز ممکن است مشارکت فعالی در این روند نشان دهد بخصوص که من چنین تمایلی را می بینم و این در بسیاری از بخشها به ما کمک خواهد کرد.

به گفته علی اف، کارهای زیادی برای انجام دادن در این زمینه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: