کد خبر: ۸۹۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۹۴
استفاده از قدرت نظامی باید آخرین گزینه باشد
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت:در حال تلاش با گروه ۱+۵ برای تعامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت به برجام هستیم. آماده‌ایم اگر ایران هم اقدام مشابه انجام دهد به پایبندی کامل برجام برگردیم.ایالات متحده به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است. من ائتلاف‌های آمریکا را احیا کردم و شراکتمان با اتحادیه اروپا را مجدداً از سر گرفتم. در مجامع بین‌المللی و به خصوص در سازمان ملل متحد به میز بازگشته‌ایم.

جو بایدن: آماده بازگشت به برجام هستیمبه گزارش خبرداغ ، جو بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل اولین سخنرانی‌اش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را در این مجمع بیان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این سخنان دهه آتی را سرنوشت ساز خواند که نیازمند اراده جمعی برای مقابله با مشکلات است.

به گزارش سازمان ملل، او در سخنان خود گفت که نشست امسال در شرایط درد عظیم به خاطر شیوع کرونا و آثار منفی آن و همزمان، فرصت های بزرگ برگزار می شود.

بایدن گفت که جهان در آستانه دهه‌ای حساس قرار دارد که آینده را تعیین می‌کند و افزود که اگر جهان با هم همکاری کند، جهان به سوی پیشرفت خواهد رفت.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه استفاده از قدرت نظامی باید آخرین گزینه باشد، تاکید کرد باید از نهادهای چند ملیتی برای مقابله با چالش‌ها استفاده کرد.

بایدن گفت که با خاتمه جنگ بیست ساله در افغانستان، کشورش در نظر دارد همکاری با متحدانش در مناطق مختلف جهان و تعامل با تمامی جهانیان را گسترش دهد.

او گفت که طی هشت ماه گذشته به گسترش همکاری با شرکا از جمله تقویت ناتو پرداخته است و به تعامل با اتحادیه اروپا باز گشته است.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: