کد خبر: ۸۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
تعداد بازدید: ۳۸۰
سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی مطرح کرد؛
نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وجود غلط‌های املایی عجیب و غریب در برنامه ارائه شده از سوی ضرغامی اشاره کرد و نقدهایی درخصوص نداشتن برنامه‌ای منسجم برای توسعه گردشگری و صنایع دستی ارائه داد.

از نقد غلط‌های املایی عجیب و غریب در برنامه ضرغامی تا گزارشی بدون انسجام از گردشگری و صنایع دستیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مخالفت با برنامه‌های او گفت: ضرغامی در تراز انقلاب اسلامی است و هیچ نقطه تاریکی در کارنامه او نیست اما هرکسی را برای کاری ساخته‌اند. اگر او را برای وزارت ارشاد معرفی می‌کردند موافقت می‌کردم اما برای وزارتخانه میراث و گردشگری مناسب نیست.

وی با اشاره به آنکه میزان تطابق برنامه‌های ضرغامی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با برنامه‌های بالادستی فقط ۶۷ درصد است و ۳۳ درصد آن مطابقت ندارد، گفت: فارغ از غلط‌های املایی عجیب و غریبی که در برنامه‌تان وجود داشت که نشان از آن دارد این مهم را خیلی جدی نگرفتید، برنامه‌ای که ارائه دادید شبیه گزارشی از گردشگری و صنایع دستی است و در فقط حوزه میراث انسجام داشت. همچنین آمارهایتان به سال ۲۰۱۷ میلادی باز می‌گردد و هیچ راهکاری برای برون رفت از کرونا معرفی نکردید.

سعیدی ادامه داد: در بخش نقاط قوت در حوزه گردشگری به گردشگری سلامت اشاره داشتید و عنوان کردید که تولید واکسن در کشور و توسعه توریست سلامت را در نظر دارید. آقای ضرغامی شما چرا؟ در تولید و تامین واکسن به هیچ یک از برنامه‌ها عمل نشد و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر جان خود را از دست دادند. به این اعداد عادت نکنیم این اعداد فرزند، پدر و مادر هستند و… باید به این مهم توجه شود.

وی یکی از چالش‌های بزرگ کشور را عدم توجه به آمایش سرزمین در حوزه گردشگری دانست و پرسید: آقای ضرغامی برای صیانت از پهنه سرزمین چه برنامه‌ای دارد؟ الان در سواحل مکران بهترین پهنه‌های کشور به پتروشیمی داده شده و داده می‌شود. ضرغامی در دوران ریاست صدا و سیما آنچنان که باید به جاذبه‌های گردشگری توجه نداشت. امیدوارم در وزارت تدبیر بهتری داشته باشید.

این نماینده مجلس خطاب به ضرغامی و سایر حاضران در مجلس شورای اسلامی پرسید: سوالی دارم که شما در پلتفرم‌های مختلف از توییتر گرفته تا تلگرام فعال هستید چرا عموم مردم نباید به این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشن و شما و من و بقیه مسئولان دسترسی داریم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: