کد خبر: ۸۹۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۲۰۷
میزبانی تیم ملی در انتخابی جام جهانی در گرو همکاری صداوسیما با فدراسیون فوتبال و پرداخت حق پخش تلویزیونی بازی‌ها به فیفا است که تاکنون نهایی نشده است.

میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی؛ صداوسیما به فیفا پول می‌دهد؟به گزارش خبرداغ ، در فاصله حدودا ۱۵ روز تا آغاز انتخابی جام جهانی و دیدار ایران و سوریه در هفته نخست مسابقات، هنوز محل میزبانی این دیدار به طور رسمی تعیین نشده است. روی کاغذ، ایران میزبان سوریه است و سایت فیفا و AFC هم این مورد را در کنار محل مسابقه درج کرده‌اند اما مسوولان فدراسیون فوتبال خبر داده‌اند که این موضوع هنوز به تایید نرسیده است.

هفته گذشته برای بررسی وضعیت میزبانی ایران در این مسابقات، گروهی از نمایندگان بخش بازاریابی و تبلیغات فیفا راهی ایران شدند تا وصعیت سخت افزاری و نرم افزاری برای پوشش مسابقات در ایران را ارزیابی و در نهایت رای نهایی خود درباره محل برگزاری مسابقه را اعلام کنند.

از آن زمان تاکنون، مسوولان فدراسیون فوتبال اظهارات مختلفی را درباره چرایی تایید نشدن میزبانی انجام داده‌اند که مشخصا بخش اعظمی از موضوع به مساله حق پخش تلویزیونی و اختلافات صداوسیما در پوشش بازی‌ها با نهادهای بین‌المللی مربوط می‌شود.

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی، واگذاری میزبانی به ایران را در گرو اقدامات صداوسیما در پرداخت حق پخش تلویزیونی بازی‌ها دانسته و گفته بود: "در حال حاضر فقط بحث حق پخش در میان است و امیدوارم همانند حمایت‌های بسیار خوبی که علی‌عسگری، رییس سازمان صدا و سیما در مرحله قبلی از تیم ملی داشت، بتوانیم این میزبانی را قطعی کنیم."

اما حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اقداماتی که صداوسیما باید انجام دهد، گفته بود: "تیم ملی کشورمان در یک قدمی میزبانی از حریفان خود در مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی قرار دارد. در صورت مساعدت سازمان صدا و سیما برای پرداخت حق پخش تلویزیونی و ارائه اسناد و مدارک به فیفا و AFC دیگر مشکلی برای میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی وجود نخواهد داشت."

در روزهای اخیر با پرداخت بودجه لازم از سوی فدراسیون فوتبال برای بهبود کیفیت نور ورزشگاه آزادی، یکی از ایرادهای مدنظر فیفا رفع شده است. پیش از این فیفا اعلام کرده بود که مسابقات این مرحله باید با استفاده از سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) برگزار شود که باعث افزایش نگرانی‌ها شده بود اما کامرانی‌فر اعلام کرد که با هماهنگی گمرک ایران، این مشکل نیز برطرف شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات می‌تواند تجهیزات مورد نیاز خود را وارد تهران کند.

*برنامه دوم؛ میزبانی در قطر!

با تمام این تفاسیر و نزدیک شدن ایران به کسب میزبانی، فدراسیون فوتبال و تیم ملی نیم نگاهی هم به از دست رفتن میزبانی در تهران دارند؛ در واقع با توجه به قطعی نبودن این موضوع، دراگان اسکوچیچ در برنامه اعلام شده به فدراسیون فوتبال، برنامه‌ تیمش را برای میزبانی در خارج از کشور اعلام کرده است.

مطابق این برنامه، اگر میزبانی در تهران قطعی نشود، اردوی نهایی تیم ملی در تهران برگزار نخواهد شد و تیم ملی باید به سرعت راهی قطر شود و اردوی خود را در این کشور برگزار کند. در نتیجه لژیونرها هم که تعدادشان به ۲۰ بازیکن می‌رسد، به تهران نمی‌آیند و مستقیما در محل برگزاری مسابقه حاضر خواهند شد ولی این برنامه فعلا در دستور کار نیست و فدراسیون فوتبال تمرکز خود را روی میزبانی از سوریه و سایر تیم‌های گروه در بازی‌های آینده در تهران منعطف کرده است.

باید دید صداوسیما که در این سال‌ها کم‌تر با پرداخت حق پخش تلویزیونی بازی‌ها خو گرفته، اقدامی برای جلب رضایت مسوولان بین‌المللی برای برگزاری بازی تیم ملی در تهران و چه بسا حمایت هواداران از تیم ملی در هفته‌های آینده انجام خواهد داد یا خیر؟

ایسنا

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: