کد خبر: ۸۹۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۳۳۷
نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با استعفای زاکانی برای تصدی کرسی شهرداری تاکید کرد که جایگاه شهردار تخصصی است و زاکانی در آن غیرمتخصص است.

تخصص زاکانی تخصصی نیست در مدیریت شهری کارساز نیست/ زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران به رای مردم قم پشت کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، ولی الله بیاتی نماینده مردم آشتیان در مخالفت با استعفای زاکانی گفت: در شهر قم گروهی تحت شورای هماهنگی اصولگران بیش از یک دهه فعالیت می‌کند و مردم به آنها اعتماد می‌کنند و رای می‌دهند، پیش‌تر دبیر و اکنون عضو این شورا بوده‌ام، این گروه برای آمدن آقای زاکانی تلاش فراوانی کردند، علما و جامعه مدرسین نیز از تصمیمات حمایت می‌کنند.

وی افزود: آقای زاکانی قول‌هایی داد و صحبت‌هایی اجام دادند اما بلافاصله برای ریاست‌جمهوری و بعد برای شهرداری تهران به رای مردم قم پشت کرد؛ شورای هماهنگی و مردم می‌خواهند که آقای زاکانی بمانند و به وظیفه نمایندگی عمل کنند.

بیاتی با اشاره ریاست خود در دوره چهارم شورای شهر قم اظهار داشت: کار را از نزدیک کرده‌ام و می‌دانم شهرداری‌ها در کلان شهرها چه ظرافت‌های دارد؛ اگر کسی تجربه کار اجرایی نداشته باشد، نمی‌تواند موفق باشد، باید کسی که شهردار می‌شود حتما تجربه کار در مدیریت شهری داشته باشد که آقای دکتر این توانایی را ندارند.

نماینده آشتیان با بیان اینکه مسئولان ما باید انقلابی و متخصص و با روحیه جهادی باشند، گفت: این خطر را دارد که عدم تجربه و تخصص نتواند در مدیریت شهری توانمند باشد، آقای زاکانی انقلابی و ولایی است اما در مورد شهرداری غیر متخصص هستند.

وی افزود: ۸۰ درصد بودجه شهرداری عمرانی و ۲۰ درصد بودجه جاری است؛ اگر فردی که در مسند شهرداری قرار می‌گیرد نتواند این بودجه عمرانی را مدیریت کند و احداث پروژه‌ها و طرح‌های تفصلی را که نیاز به تخصص دارند، عملی نکند به مشکل جدی خواهد خورد؛ تخصص آقای دکتر زاکانی تخصصی نیست که در مدیریت شهری کارساز باشد.

بیاتی با اشاره به این سخن زاکانی که «برای مبارزه با فساد آمده است» تصریح کرد: حتما اگر قرار باشد با فساد مبارزه کنند در مجلس و مرکز پژوهش‌ها بهتر می‌توانند برای کل کشور کارسازی کنند؛ کسی می‌تواند با فسادها مبارزه کند که تخصص لازم را داشته باشد.

وی در پایان گفت: شاید بگوید با کارشناسان می‌تواند آن را جبران کرد اما مشاوران نمی‌توانند اطلاعات کامل و جامعی به شهردار بدهند، شهردار باید اطلاعات و تخصص کافی را داشته باشد. ما نیروهای کارآمدی داریم و نیازی به انتخاب آقای زاکانی نیست.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: