کد خبر: ۸۹۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
تعداد بازدید: ۴۲۲
مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و نیز در متن حكم تنفیذ، مطالب مهم و كلیدی فرمودند كه باید دولت آقای رئیسی به عنوان ره‌‌توشه چهارساله خود به آ‌ن توجه جدی كند. مروری بر این ره‌توشه ها خالی از لطف نیست. اولین ره‌توشه رهنمودهای رهبری حفظ وحدت و وفاق ملی است . شكاف دولت و ملت در دولت یازدهم و دوازدهم به نقطه بحرانی رسید به‌طوری‌كه نامحبوب‌ترین دولت پس از انقلاب لقب گرفت.

ره توشه دولت در محفل تنفیذبه گزارش خبرداغ ، مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و نیز در متن حكم تنفیذ، مطالب مهم و كلیدی فرمودند كه باید دولت آقای رئیسی به عنوان ره‌‌توشه چهارساله خود به آ‌ن توجه جدی كند. مروری بر این ره‌توشه ها خالی از لطف نیست.
اولین ره‌توشه رهنمودهای رهبری حفظ وحدت و وفاق ملی است . شكاف دولت و ملت در دولت یازدهم و دوازدهم به نقطه بحرانی رسید به‌طوری‌كه نامحبوب‌ترین دولت پس از انقلاب لقب گرفت.
رهبری در سخنان تنفیذ خود به دولت توصیه كردند به میان مردم بروید با مردم صادقانه سخن بگویید و تعهدی كه نسبت به ملت در وعده‌های انتخاباتی مطرح كردید عمل كنید.
دومین ره‌توشه رهنمودهای رهبری تأكید بر حركت در مسیر ارزش‌هایی كه آقای رئیسی به آن در دوره تبلیغات انتخاباتی تفوه كرده بود.

بیشتر بخوانید: 

به رئیسی امیدواریم


حركت دولت در اجرای عدالت بر مبارزه با فساد یكی از مصادیق درست حركت در مسیر ارزش‌هاست كه آقای رئیسی باید آن‌را مدنظر داشته باشد.
سومین ره‌توشه دولت سیزدهم این بود كه آقای رئیسی باید بر مدار برنامه حركت كند و او در برابر فهرست عظیمی از مشكلات اقتصادی و معضلات فرهنگی و اجتماعی قرار دارد. كوه مشكلات را باید به كمک استعداد و آگاهی حیرت‌آور جوانان از میان برداشته شود.
بسیج جوانان و آوردن آنان در وسط معركه كار و تلاش باید هنر و مهارت دولت آقای رئیسی باشد.
چهارمین ره‌توشه رهنمودهای رهبری این بود كه رئیس دولت و همكاران او ظرفیت‌های عظیم خدادادی در كشور را بدانند و با مبارزه خستگی‌ناپذیر و جهادی به سمت حل مشكلات بروند.
پنجمین‌ ره‌توشه، فهرست مشكلات اقتصادی بود كه به شرح زیر در بیانات و حكم تنفیذ مطرح شد.
1- سیاست تقویت پول ملی و صیانت از ارزش پول ملی به عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با تورم و گرانی‌های لجام‌گسیخه در دستور كار باشد.
2- مقابله جدی با فرار مالیاتی ، انحصارهای بی‌دلیل و سوءاستفاده از ارز ترجیحی
3- مبارزه با فعالیت ناسالم سوداگرانه و قاچاق كالااین كار عظیم فقط با مدیریت
با كفایت ، دانایی‌محور و دانش‌بنیان توأم با شجاعت عملی صورت خواهد گرفت.
ششمین ره‌توشه رهنمودهای رهبری مربوط به توجه جدی به جنگ تبلیغاتی دشمن بود امروز دشمن بی‌بهانه و با بهانه در فضای سیاسی ، اجتماعی و اجرایی كشور اخلال می‌كند و توسط عناصر نفوذی خود اختلال پدید می‌آورد.
یكی از راه‌های مقابله با این تهاجم، انتخاب مشی فرهنگی خردمندانه؛ برای طی مسیر اعتلای مادی و معنوی ملت است. دولت باید این راه را طی كند.

نویسنده: محمدكاظم انبارلویی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: