کد خبر: ۸۹۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۴۵
رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول در حالی به هفته پایانی رسیده که سه تیم شانس صعود به لیگ برتر را دارند که در بین آنها نماینده شیراز با توجه به صدرنشینی و حریف هفته پایانی‌اش شانس بالاتری دارد.

شانس کدام دو تیم برای صعود بیشتر است/ «کاکوها» در آستانه بازگشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر، هفته سی و سوم رقابتهای لیگ دسته اول دوشنبه شب با انجام ۹ بازی همزمان برگزار شد و در پایان این هفته تکلیف پایین جدول کاملاً مشخص شد تا ۳ تیم چوکا، نود ارومیه و گل ریحان دست در دست هم لیگ یک را به مقصد لیگ دسته دوم ترک نمایند و هفته آینده هم یک بازی تشریفاتی انجام دهند.

در بالای جدول هم تا حدود زیادی تکلیف مشخص است و شانس صعود برای ۲ تیم از ۳ تیم بادران، هوادار و فجر سپاسی باقی مانده است. این ۳ تیم در حالی کارشان به روز آخر کشید که هر ۳ در امتیاز ۵۷ برابر هستند و فقط تفاضل گل هست که رده آنها را در جدول مشخص می‌کند.

فجر سپاسی که در هفته ماقبل پایانی توانست در دیداری فوق‌العاده حساس و فینال گونه تیم خوب و دارای شانس شاهین بوشهر با ۳ گل شکست دهد، نه تنها شاهین را از کورس صعود به لیگ برتر خارج کرد، بلکه شانس خودش را نسبت به دو تیم دیگر افزایش داد. شیرازی‌ها در گل شماری ۲ گل نسبت به هوادار و ۵ گل نسبت به بادران پیش هستند و با توجه به اینکه هفته پایانی هم میهمان تیم سقوط کرده گل ریحان هستند، شاید بتوان گفت اگر اتفاق خاصی روی ندهد، باید تیم شایسته شیرازی را یکی از دو تیم راه یافته به لیگ برتر دانست.

تیم فوتبال هوادار که با رضا عنایتی در این فصل شگفتی آفرید و یکی از ۳ تیمی است که شانس صعود به لیگ برتر را دارد، نسبت به فجر ۲ گل کمتر و نسبت به بادران ۳ گل بیشتر دارد. هوادار در هفته پایان مسابقات در خانه خود میزبان شهرداری آستارا است. تیمی که گرچه قهرمان نیم فصل اول شد، اما در نیم فصل دوم در سرازیری قرار گرفت و حتی خطر سقوط به لیگ دو هم این تیم را تهدید کرد.

شهرداری آستارا که با پیروزی پر گل ۶ بر صفر برابر گل ریحان جواز بقا در لیگ دسته اول را دریافت کرد، در دیداری که برای آنها جنبه تشریفاتی دارد و در مقابل برای هوادار، بادران و فجر سپاسی بسیار مهم است باید مقابل هوادار بازی کند.

بادران نسبت به دو تیم دیگر کار دشوار تری دارد. با اینکه شاگردان روانخواه مثل هوادار و سپاسی ۵۷ امتیازی هستند، اما در گل شماری از دو تیم دیگر عقب هستند که این کار آنها را دشوار می‌کند. نارنجی پوشان تهران در هفته پایانی به انزلی رفته تا مقابل ملوان به میدان بروند و این نشان می‌دهد در میدان هم کار بادران دشوار تر از دو تیم دیگر هست.

شانس کدام دو تیم برای صعود بیشتر است/ «کاکوها» در آستانه بازگشت

بررسی شرایط حریفان ۳ تیم در کورس صعود
گل ریحان حریف هفته پایانی فجر سپاسی، اولین تیم سقوط کرده به لیگ یک، ضعیف‌ترین تیم این فصل و تیمی که بدترین نتایج را در هفته‌های اخیر گرفته است. گل ریحان با ۷۱ گل خورده آمار عجیبی در خط دفاعی دارد و به خصوص در هفته‌های پایانی گل‌های زیادی خورده است.

آخرین باری که گل ریحان در این فصل امتیاز گرفت، هفته بیست و پنجم بود که موفق به شکست دادن ملوان شد و پس از آن تیم کرجی در ۸ بازی پشت سر هم شکست خورده است.

شهرداری آستارا حریف هفته پایانی هوادار نیز شرایط مناسبی به خصوص در نیم فصل دوم نداشت و به تازگی از خطر سقوط فرار کرده است.

آستارایی نیز در نیم فصل دوم نتایج ضعیفی گرفتند و تنها نتیجه قابل توجه آنها پیروزی ۶ بر صفر مقابل تیم انتهای جدولی گل ریحان در هفته گذشته است. آستارایی ها هم با ۴۲ گل خورده یکی از خطوط دفاعی ضعیف مسابقات را دارند.

ملوان که بهترین تیم از بین ۳ حریف هفته پایانی تیم‌های در حال صعود است، باید در خانه به مصاف بادران برود. ملوان از تیم‌های میانه جدول است که در نیم فصل دوم نتایج خوبی در خانه گرفته است.

فجر سپاسی را می توان لیگ برتری دانست؟
گرچه در فوتبال هیچ نتیجه‌ای از قبل قابل پیش بینی نیست و همین غیر قابل پیش بینی بودن یکی از دلایل مهم جذابیت این رشته است، اما آنچه را می‌توان به عنوان موارد مورد انتظار در هفته پایانی دانست، تقریباً قطعی شدن صعود فجر سپاسی به لیگ برتر است که در این صورت شیراز بعد از پس از ۶ فصل در لیگ برتر صاحب نماینده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: