کد خبر: ۸۹۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۲۶۹
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای نماینده عربستان در توئیتی نوشت: در مورد عربستان سعودی، آژانس از حداقل اختیارت لازم برای راستی آزمایی نیز برخوردار نیست.

قصور در اجرای پادمان‌ها، به عربستان اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خاص هسته‌ای خود را پنهان کند / درمورد این کشور، آژانس از حداقل اختیارت برای راستی آزمایی نیز برخوردار نیستنماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای نماینده عربستان در توئیتی نوشت: در مورد عربستان سعودی، آژانس از حداقل اختیارت لازم برای راستی آزمایی نیز برخوردار نیست.

 

به گزارش «انتخاب»، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در توئیتی در پاسخ به اظهارات واهی نماینده عربستان سعودی در وین در خصوص پیشرفت اخیر هسته‌ای ایران، نوشت: در مورد پادشاهی عربستان سعودی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حداقل اختیارت لازم برای راستی آزمایی نیز برخوردار نیست.

وی افزود: هرگونه قصور در اجرای پادمان‌ها، به این پادشاهی اجازه می‌دهد تا برخی فعالیت‌های خاص هسته‌ای خود را با دور نگهداشتن آنها از بازرسی‌های آژانس، پنهان کند.

دفتر نمایندگی عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی بامداد پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای تولید صفحه سوخت سیلیساید برای راکتور تحقیقاتی تهران اعلام کرد:‌ «تلاش ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم [فلزی] نگران‌کننده است. ما در مورد اهداف واقعی ایران برای غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم [فلزی] نگران هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: