کد خبر: ۸۹۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
تعداد بازدید: ۲۹۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شدت سرایت و همه‌گیری ویروس کرونا هم‌اینک در استان بسیار بالاست و حدود سه برابر هفته‌های پیش است.

دانشگاه علوم پزشکی: سرایت کرونا در سیستان و بلوچستان سه برابر هفته‌های پیش استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: محمد هاشمی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ بیمار تنفسی در سراسر سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشتر موارد بستری مربوط به زاهدان است اظهارداشت: قطعا در بیمارستان‌های استان خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهیم و هیچ خدمتی را قطع نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با ادغام بخش‌ها در بیمارستان‌ها به سرجمع تخت‌های کرونایی در این بیمارستان‌ها اضافه شده افزود: بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان معمولا بدحال و شدید وارد بیمارستان می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: تخت‌های ویژه‌ای که برای کرونا در بیمارستان‌ها در نظر گرفتیم کاملا پر شده و دستگاه ونتیلاتور در بخش‌ها و اتاق‌ها بالای سر بیماران گذاشتیم و امیدواریم با این تمهیدات خدمات مورد قبول مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار مثبت کرونا فوت کردند و این دلیل‌اش این است که گروهی با تاخیر و بدحال به بیمارستان می‌آیند و بیمارانی که ونتیلاتور برایشان نصب می‌شود پروگنوز خوبی ندارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۱۵ مورد از فوتی‌های امروز کرونا مربوط به محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل است.

وی اظهارداشت: امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه در صنوف و چه در ادارات و با همکاری همدیگر بتوانیم جلوی زنجیره انتقال ویروس کرونا را در سراسر سیستان و بلوچستان بگیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: