کد خبر: ۸۹۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۱۷۰
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امسال در برنامه‌های بازرسی، مسائل محوری را مدنظر قرار می‌دهیم و حول این موضوع برنامه‌هایمان را طراحی کردیم. ۵۰ درصد برنامه‌های ما در خصوص مسکن، نهاده‌های دامی و خودرو است.

۲۵ درصد برنامه‌های سازمان بازرسی در سال جاری پیرامون حمایت از تولید استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: چند حادثه این روزها همه را غمگین کرد یکی از آن حوادث، حادثه جان باختگان دو خبرنگار عزیز بود که خدمت اصحاب رسانه و خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم. به همکارانمان گفتیم موضوع را پیگیری کنند؛ چون بعد از آن نیز اتوبوس سرباز معلمان نیز دچار حادثه شد که باید وضعیت ایمنی اتوبوس‌ها بررسی شود. البته پرونده‌هایی در این خصوص در دادگستری‌های استان حسب دستور رییس قوه قضاییه تشکیل شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به سند تحول اشاره کرد و گفت: امسال در برنامه‌های بازرسی، مسائل محوری را مدنظر قرار می‌دهیم و حول این موضوع برنامه‌هایمان را طراحی کردیم. ۵۰ درصد برنامه‌های ما در خصوص مسکن، نهاده‌های دامی و خودرو است.

وی اضافه کرد: باید بررسی شود که چه آسیب‌ها و چه بسترهایی موجب ایجاد فساد و رانت می‌شود؟

درویشیان در تشریح آمار اقدامات سازمان بازرسی کل کشور، بیان کرد: قریب به ۲۵ درصد برنامه‌های سال جاری ما پیرامون حمایت از تولید است. در سال ۱۳۹۹، ۴ هزار و ۵۷۶ بازرسی انجام دادیم. مجموعا در سال ۱۳۹۹، ۷هزار و ۵۷۶ گزارش داشتیم. تعقیب اداری کارکنان و مدیران به نهاد ریاست جمهوری دو هزار و ۷۲۱ گزارش بوده است. ابطال مصوبات خلاف قانون در سال ۱۳۹۹، ۶۳ مورد بوده که جهت ابطال به دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

وی ادامه داد: در خصوص گزارش‌های اثربخش ما در سال ۱۳۹۹، مجموعاً بالغ بر ۲۰۲ میلیون یورو و ۹۰۰ میلیون دلار بازگشت داده شده است. بیش از ۷۰ پرونده و‌ مورد درباره ترک فعل داریم. بحث غربالگری و سقط جنین را همکاران ما پیگیری کردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تأمین مرغ در بازار نیز گفت: ما شاید بتوانیم تا پایان سال جاری به خودکفایی در مرغ برسیم که هم‌ موجب کاهش خروج ارز از کشور ‌می‌شود و هم بحث سلامت مردم مطرح است و مرغ سالم تولید می‌شود.

وی بیان کرد: تعیین تعرفه دندانپزشکی از موضوعات مغفول مانده و از ترک‌ فعل‌های سال‌های گذشته بوده که با پیگیری ما این تعرفه به تصویب رسید و ابلاغ شد. با تعیین تعرفه دندانپزشکی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از صد گزارش به دستگاه‌‌های مختلف از جمله رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور داده‌ایم، در جلسات متعدد کارگروه‌های لازم تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام درویشیان در پاسخ به سوالی درباره دلیل قطعی برق، اظهار کرد: به محض اینکه موضوع قطعی برق مطرح شد، وزیر نیرو و معاونان‌شان درخواست کردند و وقت گذاشته شد و این موضوع بررسی شد. پس از آن با همکاری دادستانی کل کشور بازرسی از وزارت نیرو انجام شد. مشکلات در حوزه برق، یکی از موضوعاتی است که موجب قطعی‌های اخیر شد، باید سالانه ۵ هزار مگاوات تولید برق اضافه شود در حالی انجام نشده و وزیر نیرو دلیل آن را کمبود اعتبارات عنوان کردند. کاهش بارندگی در پنجاه سال اخیر نیز یکی دیگر از دلایل بود. یکی دیگر از دلایل تولید رمز ارز است؛ چه به صورت رسمی و چه به صورت قاچاق دو هزار مگاوات صرف رمز ارز می‌شود. با دستور رییس جمهور از استخراج رمز ارز جلوگیری شد. اگر متوجه قصور در این زمینه شویم، نتیجه آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی درباره کنترل فضای مجازی نیز گفت: کارگروه ویژه‌ای با همکاری دادستانی و شورای عالی فضای مجازی در سازمان بازرسی تشکیل شده است که فضای مجازی رها شده باید کنترل شود. البته مراجع دیگری در این زمینه وظیفه اجرایی دارند ما نیز از دستگاه‌‌های اجرایی مواد قانونی را مطالبه خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: